مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی نجاتگران این جمعیت به ۳۰ خودروی در راه مانده ناشی از برف و سرما در محور‌های مواصلاتی استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در پی بارش برف و نزول دما در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق مرتفع و محور‌های کوهستانی، به تمامی عوامل امدادی استان آماده باش اعلام شد، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته به ۳۰ خودروی در راه مانده متاثر از برف و سرما در محور‌های مواصلاتی استان امدادرسانی شد

به گفته او، تمام توان عملیاتی، امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان در خدمت هموطنان قرار گرفت و تلاش شد تا به همه درخواست‌های امدادی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

رهاسازی ۳۰ دستگاه خودروی زمینگیرشده در محور‌های مواصلاتی استان و اسکان اضطراری برای ۳۰ نفر به همراه توزیع بسته‌های غذایی، پتو و کنسروجات در محور اسالم به خلخال و توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و آب معدنی به دو خانوار گرفتار در برف در روستای پنبه پشت اسالم تالش از جمله خدمات ارائه شده به متاثرین از برف و سرما بوده است.

در این عملیات ۸ تیم مجهز امدادی متشکل از ۳۵ نجاتگر و امدادگر مشارکت داشتند.

جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها و محور‌های کوهستانی هستند، سایر نیرو‌های داوطلب در خانه‌های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیرو‌ها خواهند رفت، همچنین پایگاه‌های امداد و نجات و تعدادی از خانه‌های هلال بر اساس استاندارد‌های جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

در همین راستا تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت بررسی و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبار‌ها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا ابتدای هفته آتی ادامه خواهد داشت.

تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.



انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.