وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در کشورش، آن را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با اشاره به تجاوزات آمریکا در شهر «رقه» اقدامات آمریکا را شاهدی بر وحشیگری آن‌ها عنوان کرد.

به گزارش سانا، المقداد در مصاحبه مطبوعاتی امروز در بنیاد مطبوعات و نشر الوحده به صراحت گفت: «حملات آمریکا شهر رقه را ویران کرد و این یک شاهد زنده وحشی گری های آن است. آمریکا بزرگترین سوء استفاده کننده از مسائل حقوق بشر و ناقض حقوق بشر است.»

او اعلام کرد بازگشت به اتحادیه عرب در صدر توجهات سوریه نیست. عضویت سوریه بعد از جنگ 2011 میلادی در اتحادیه عرب تعلیق شد ولی اخیرا برخی از کشورها روابطشان را با این کشور از سرگرفته اند.

هفته گذشته، شبه نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» تعدادی از شهروندان سوری را در روستای «الهزبه» دیرالزور ربوده و با پشتیبانی بالگرد‌های ارتش آمریکا به مقصد نامعلومی منتقل کرده اند.

پیش‌تر نیز شبه نظامیان «قسد»، صد‌ها نفر را در استان‌های رقه و الحسکه ربوده و آن‌ها را به اردوگاه‌های خود منتقل کردند. گفته می‌شود هدف از چنین حملاتی، افزودن این افراد به گروه‌های تروریستی است.

در همین حال، دولت سوریه در حال توسعه طرح آشتی ملی است. به گفته استاندار رقه در روز اول استقبال گسترده‌ای از این طرح صورت گرفته، اما کمی بعدتر با مانع‌تراشی‌های شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا از تعداد افرادی که به این طرح  پیوستند کم شد.

گفته می‌شود این طرح از پنج روز پیش تا کنون در سوریه در حال اجرا است و تا کنون ۲۲ هزار شورشی با پیوستن به آن جنگ علیه دولت مرکزی را کنار گذاشته اند. این در حالی است که گروه تروریستی موسوم به «قسد» از پیوستن افراد به این طرح جلوگیری می‌کند.

آمریکا علت حضور نظامی خود در سوریه را مبارزه با گروه‌های تروریستی عنوان کرده است. این در حالی است که مقامات سوریه بار‌ها حملات نظامی آمریکا را «تجاوز» به تمامیت ارضی خود نامیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار