رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعتبارات حاشیه شهر بیش از ۱۰ درصد به نسبت سایر مناطق شهر افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ایمان فرهمندی گفت: یکی از ضرورت‌های مدیریت شهر مشهد با توجه به حجم زیاد حاشیه نشینی، رسیدگی و توجه ویژه به این مناطق است؛ این موضوع از ابتدا در دستور کار شورای ششم و مدیریت شهری بوده و نسبت بدان دغدغه‌مند هستیم.

به گفته او  بودجه ۱۴۰۰ در دوره گذشته مدیریت شهری تدوین شده و تلاش ما در حال حاضر که در فصل اصلاح بودجه هستیم، این است که سهم بیشتری از بودجه به سمت مناطق کم برخوردار اختصاص داده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود اینکه هشت ماه از سال را پشت سر گذاشته‌ایم، بیش از ۷۰ درصد بودجه در ماه‌های پیشین هزینه شده است در حال حاضر که لایحه اصلاح بودجه به شورا آمده، بخش زیادی از بودجه قابل تغییر نبوده و بایستی به پروژه‌هایی که آغاز یا تعهد نسبت بدان ایجاد شده، پاسخگویی شود.


بیشتر بخوانید


فرهمندی گفت: مهم‌ترین بخش لایحه اصلاح بودجه مربوط به بودجه عمرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک است، رقم این بودجه بالغ بر چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بوده و به نسبت به بودجه مصوب ابتدای سال ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

او گفت: ۲۲ پروژه بزرگ و اصلی عمرانی شهر، بیش از ۷۴ درصد بودجه حوزه عمرانی شهر و شهردرای را به خود اختصاص داده که عمده آن‌ها مربوط به پروژه‌های خرید اتوبوس، تامین زیر ساخت‌های شبکه ریلی و قطار شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال ۹۵ هر اتوبوس را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کردیم، ولی امسال برای خرید همان اتوبوس باید مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه کنیم؛ همچنین ساخت هر کیلومتر خط ریلی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که موجب شده دست ما در توسعه عمرانی شهر بسته باشد و با مشکل مواجه باشیم.

 

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.