معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی مطرح کرد

اختصاص ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار برای کاشت حلزون مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار به ۷۰ مددجو یارانه کاشت حلزون پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حمیدرضا علیزاده گفت: در کاشت حلزون، اولویت با کودکان و یا افرادی است که از نظر کمیسیون پزشکی یا کمیسیون تشخیص معلولیت، دارای نقایص شنوایی کمتری بوده و کاشت حلزون برای آن‌ها به معنای احیای دستگاه شنوایی می‌باشد.

به گفته او مرجع تشخیص استحقاق دریافت پروتز یا اولویت آن با هیئت امنای ارزی است، بهزیستی پس از این تشخیص و بعد از اینکه مددجو جراحی لازم را انجام داد و فاکتور‌ها را ارائه کرد بر اساس اولویت‌بندی و به تناسب اعتبارات موجود، یارانه‌ای را به این فرد اختصاص می‌دهد.

او گفت: علاوه بر کاشت حلزون، به تعمیر و ترمیم قطعات آن نیز یارانه تعلق می‌گیرد که بخشی از یارانه‌های بهزیستی به قطعات و بخشی به جراحی کاشت تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید




علیزاده گفت: ۲۰ مددجوی پشت نوبت کاشت حلزون در خراسان رضوی هستند، کاشت حلزون از ابتدا تا انتها در صورتی که با ارز آزاد و توسط مددجو صورت گیرد حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد.

 غربالگری شنوایی نوزادان که توسط معاونت پیشگیری این نهاد انجام می‌شود یک برنامه‌ی مهم و حیاتی برای کودکان است اگر خانواده‌ها در این برنامه مشارکت فعال داشته باشند و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم باشد به طور قطع، ورودی در این بخش نخواهیم داشت و جلو بسیاری از ناشنوایی‌ها و کم شنوایی‌ها گرفته خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار