رئیس جمعیت هلال احمر تفت از امداد رسانی به خودرو‌های گرفتار در برف در محور‌های ده بالا و روستا‌های سخوید و نصرآباد این شهرستان خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  سید قاسم گلشن گفت: شب گذشته در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان مبنی بر گیر افتادگی سه خودرو در محور ده بالا محله قرق به دلیل برف و یخ زدگی جاده به هلال احمر شهرستان تفت اعلام حادثه شد.

گلشن گفت: بلافاصله پس از اعلام یک تیم امدای از شعبه شهرستان و یک تیم از پایگاه استان با به کارگیری دو دستگاه خودرو امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: افراد امدادرسانی شده سه خانواده (۱۵ نفر) بودند، که نجاتگران هلال احمر پس از رسیدن به صحنه اقدام به رهاسازی خودرو‌ها و بستن زنجیر چرخ نمودند و حادثه دیدگان را به مکانی امن منتقل کردند.

گلشن گفت: شب گذشته یک خودرو در جاده نصر آباد در برف گیر افتاده بود که پس از اطلاع یک تیم امدادی از پایگاه جاده‌ای متوسلیان به صحنه حادثه اعزام و پس از رهاسازی خودرو حادثه دیدگان را به محلی امن انتقال دادند.

این مسئول می گوید: بلافاصله یک خودرو با سه سرنشین نیز در جاده دره زرشک (توران پشت) به علت برف و یخ زدگی جاده‌ها گیر افتاده بود که تیم امدادی به محل حادثه اعزام و خودرو گیرافتاده را رهاسازی کردند.

او گفت: عصر دیروز پنج خودرو در گردنه سخوید نیز گیر افتاده بودند که تیم پشتیبان از شعبه با چهار نیرو امدادی به محل حادثه اعزام و خودر‌های گیر افتاده را رهاسازی نمودند.

گلشن گفت: از مردم شهرستان و مسافران درخواست داریم در این شرایط بارش برف،کولاک، لغزندگی محور‌های مواصلاتی و جاده‌های کوهستانی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و اگر ناگزیر به تردد بودند از نظر فنی خودروی خود را بررسی کرده و زنجیر چرخ، مواد غذایی و وسایل و تجهیزات گرمایشی ضروری را به همراه داشته باشند.

او گفت: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌تواند با شماره سه رقمی ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.