قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بويراحمد در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: برای شناسایی و بررسی مشکلات انبارها و سردخانه های استان باید ابتدا ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم.

عسکری با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید نظارت های بیشتری بر بازار داشته باشد گفت: آرد و نان دو موضوع مهمی است که باید هم کیفیت و هم وزن آن ها کنترل شود چرا که بعد از افزایش قیمت نان کیفیت آن هیچ گونه تغییری نکرده است.

سادات نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه قرارگاه امنیت غذایی حضور داشت گفت: همفکری و همیاری بخش های مختلف از جمله بسیج، اصناف و همه دستگاه‌های اجرایی موجب می‌شود تا قرارگاه امنیت غذایی به درستی کار خود را پیش ببرد.

او گفت: واگذاری وظایف صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی خللی در کار ایجاد نمی‌کند و باید جهاد کشاورزی بازرسی های خود را بیشتر کند.

سادات نژاد گفت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با کمک بسیج و امکاناتی که دارند در خصوص نظارت بر بازار برنامه‌ریزی کنند و استانداری نیز با آن‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

او ازجهاد کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد خواست با تیم های دو نفره محصولات بخش کشاورزی را از تولید تا مصرف نظارت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی از تعاون روستایی خواست کار هوشمندسازی تعاون برای خریدهای عید نوروز را آماده کند.

معتمدی سرپرست جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: نظارت بر آرد و نان یکی از مشکلاتی است که باید به صورت جدی پیگیری شود و دستورالعمل ها به شهرستان ها نیز ابلاغ می‌شود.

او با اشاره به اینکه نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی از جمله وظایف مهم قرارگاه امنیت غذایی است گفت: با توجه به ظرفیت ها و نیازهای استان، ظرفیت ذخیره سازی، خدمت رسانی به مردم و تقویت خرید تولید کنندگان، قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شده است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.