دادستان دیوان محاسبات:

دیوان محاسبات دنبال مچ‌گیری و پرونده‌سازی نیست

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان به دنبال مچ‌گیری و پرونده‌سازی نیست بلکه رویکرد ما کاهش تخلفات است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- علی کامیار گفت: رویکرد دیوان محاسبات کاهش تخلفات و تشکیل پرونده برای متخلفان است و در این زمینه از همه ظرفیت‌های خود با تاکید بر رویکرد تعاملی استفاده می‌کند.

این موضوع را دادستان دیوان محاسبات کشور در دیدار با امام جمعه بوشهر مطرح کرد.

دادستان دیوان محاسبات کشور، تخلفات در بدنه اجرایی کشور و فعالیت قانونمند و درست دستگاه‌های دولتی را موجب تقویت اعتماد عمومی در بین مردم دانست.

به گفته کامیار، اکنون گزارش‌های ۲ و ۴ ماهه در دیوان محاسبات پیگیری می‌شود.

او می گوید: در استان بوشهر مبلغ قابل توجهی از بودجه‌های مصوب و تخصیص داده شده برگشت می‌خورند که این گزارش‌های کوتاه مدت کمک بسزایی به برگشت نخوردن این بودجه‌ها می‌کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با تغییر مدیریتی در دیوان محاسبات رویکرد‌های آن نیز تغییر کرده است و با شعار محوری «دیوان فناورانه، مردم پایه» فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا بتوان از ظرفیت مردمی برای رشد و تعالی بهره‌برداری کند.

به گفته کامیار قرار بر این بود که در سال ۱۴۰۰ سامانه فناوری بودجه به بهره‌برداری برسد و از این ظرفیت علمی برای شفاف سازی و بهره وری در نظام بودجه ریزی کشور استفاده شود، زیرا کارنامه خوبی در این حوزه وجود ندراد و یکی از اشکالاتی است که دیوان محاسبات به دنبال برطرف کردن آن است.

او می گوید: با توجه به کاهش درآمد‌های نفتی، امید کشور به درآمد‌های مالیاتی است که باید از این طریق برای تامین بودجه کشور برنامه‌ریزی کرد و بهره‌برداری صددرصدی از این سامانه ضرورت دوچندان دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با توجه به ورود دیوان محاسبات به موضوع دریافت حقوق دولتی از معادن، افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اخذ شده است.

به گفته کامیار  رویکرد دیوان محاسبات، ارائه تفریغ بودجه قبل از موعد مقرر است و پارسال تفریغ بودجه ۲ ماه زودتر از موعد مقرر ارائه شد که در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ آثار خوبی را بر جای گذاشت.

 جلوی جابه‌جایی ردیف‌های اعتباری گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: بی‌توجهی به تخصیص اعتبار از تهدید‌های جدی در دستگاه‌های اجرایی است و باید جلوی جابه‌جایی ردیف‌های اعتباری به‌عنوان یک تخلف جدی گرفته شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری می گوید: ۹۵ درصد تخلفات به سبب ناآگاهی مدیران از قوانین مالی است و افراد پیش از گرفتن مسئولیت‌ها باید آموزش‌ ببینند.

به گفته او در مناقصه‌ها و طرح‌های کلان نظارت‌ها با حساسیت بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: یکی از دستگاه‌هایی که به جوان‌سازی مجموعه نیاز دارد دیوان محاسبات است اگر این مهم محقق نشود، از لحاظ نیروی انسانی دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.