مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : اگر مشترکان یک درجه دمای منزل خود را کاهش دهند، ۱۰ درصد در مصرف روزانه گاز استان صرفه‌جویی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : اگر مشترکان یک درجه دمای منزل خود را کاهش دهند، ۱۰ درصد در مصرف روزانه گاز استان صرفه‌جویی می‌شود از آنان خواست الگوی مصرف بهینه گاز دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه منزل را رعایت کنند تا با محدودیت و قطعی گاز مواجه نشویم.

در حال حاضر مصرف گاز در استان در وضعیت متعادل است، روزانه به طور میانگین بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف، صنایع، خانگی، و تجاری استان گاز مصرف می‌شود.

اکنون در برخی از صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها در مصرف گاز محدودیت داریم که اگر مردم الگوی مصرف (تنظیم دما بین۱۸ تا ۲۱ درجه) را رعایت کنند، این صنایع نیز مشکلی نخواهند داشت.

اعلام محدودیت‌ها و یا سهمیه مصرف گاز استان‌ها توسط ستاد مرکزی کشور تصمیم گیری می‌شود اگر مردم الگوی مصرف گاز را رعایت کنند با هیچ محدودیتی مواجه نخواهیم شد.

اکنون ۹۹/۵ درصد خانوار‌های شهری استان کرمانشاه با گازرسانی به ۲۹ شهر و ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی با گازرسانی به هزار و ۷۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

 ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه CNG در استان به شبکه گاز سراسری متصل است.

برنامه گازرسانی به ۳۰۰ روستا بعلاوه شهر‌های نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این پروژه‌ها ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۱۰۰درصد و در بخش روستای به ۹۴ درصد و در مجموع کل استان به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.