مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از افزایش ۲۹ درصدی پرونده‌های قاچاق و پرداخت جریمه نقدی ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غلامرضا سالاری گفت: تبعات جبران ناپذیر قاچاق کالا از ابعاد مختلفی قابل بحث و بررسی است اما در حوزه اقتصادی به‌عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین بخش، با از بین بردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و تاثیر منفی در رشد تولید ناخالص داخلی نمایان می‌شود.

او با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا تنها با برخورد پلیسی و قضایی امکان پذیر نیست، فرهنگسازی در جهت افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات قاچاق را یک اقدام اساسی و زیربنایی ارزبابی کرد .

سالاری گفت: با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مبارزه همه جانبه و قاطع با قاچاق کالا، تعزیرات حکومتی بعنوان یکی از اهرم‌های مبارزه با قاچاق، بطور جد به این حوزه ورود کرده که در این راستا تعزیرات حکومتی استان فارس علی رغم کاستی‌ها و کمبود‌ها، عملکرد مطلوبی در این حوزه داشته به نحوی که با کاهش مدت زمان رسیدگی در پرونده‌های قاچاق به ۱۸ روز، آراء قاطع و تاثیرگذاری در این پرونده‌ها صادر و اجرا شده است.

او با اشاره به رسیدگی به بیش از ۴۵۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان، گفت: این تعداد پرونده به نسبت مشابه پارسال افزایش ۲۹ درصدی را داشته و متهمان این پرونده‌ها نیز علاوه بر ضبط کالا به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۷ هزار و پانصد میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همکاری مردم را در پیشگیری از قاچاق کالا بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شهروندان چنانچه اطلاعی از دپو و یا حمل کالای قاچاق دارند می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت و یا پلیس امنیت اقتصادی استان گزارش کنند تا نسبت به برخورد با متخلفین اقدام قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار