عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولد بیش از ۳۰ هزار نوزاد سالم به روش ای. وی. اف (لقاح خارج از رحم) در مرکز ناباروری این دانشگاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - نیره خادم گفت: در حال حاضر جدیدترین روش‌های درمان ناباروری در مشهد انجام می‌شود به نحوی که این خدمات با برخی کشور‌های خارجی قابل رقابت است و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و روش‌های درمانی جدید مانند میکرو اینجکشن و "ای. یو. ای" و "ای. وی. اف" در مرکز ناباروری میلاد این شهرستان ارائه می‌شود.

او گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد زوج‌های نابارور موفق می‌شوند خدمات تخصصی ناباروری دریافت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این دانشگاه، جدیدترین خدمات درمان ناباروری با حمایت‌های دولت و کمترین هزینه ارایه می‌شود و مشهد قطب درمان ناباروری در شمال شرق کشور است.

خادم گفت: کوتاه‌ترین دوره درمان ناباروری ۲ ماه است که هزینه آن در مرکز خصوصی ۱۶۰ میلیون ریال و در مراکز دولتی ۹۰ میلیون ریال می‌باشد که تحت شرایطی ۴۰ درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

او گفت: در دوران اوج شیوع کرونا خدمت رسانی به زوج‌های نابارور در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت انجام شد و برخی خدمات درمانی به تعویق افتاد تا سلامت آنان در دوران کرونا به دلیل رفت و آمد به این مرکز درمانی به خطر نیفتد.

درحال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار سیکل تخصصی نازایی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، همچنین تاکنون به حدود ۱۳ هزار زوج نابارور از سوی این دانشگاه خدمات ارائه شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من یک سالو نیم است ک جنین فریز دارم ولی توی این مدت هنوز امکان انتقال نداشتم، نمیدونم مشکل کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چهارده سال هر داروي درماني هر كاري نشد كه نشد جاليش اينجاست كه ميگن شما نرماليد يعني مشكلي نداريد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اصلابرای چی بایدبچه بیاریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
آنهایی ک سنش زیاد هست ک میلاد قبول نمیکنه آنهایی ک بهر دلیلی دیر ازدواج کردن باید محروم بشن از مادر شدن با پول کارگری مگه میشه ای وی اف کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
خداوند به همه آنهایی که بچه می خواهد این هدیه آسمانی را عطا فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
برخوردپرسنل مرکزناباروری میلادافتضاحه اونجااگه سوالی داشته باشی هیچ کس پاسخ گونیست رفتن به اونجاوقت تلف کردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام و ادب
با توجه به پیر شدن جمعیت و تعداد زیاد ناباوران این خدمت باید در دسترس همه و به صورت رایگان باشد و اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.
باقیات صالحات است هر که دستش می رسد کاری کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چرا یک بانک اطلاعاتی جامع از زوجهای نابارور توی کشور نداریم؟تا بتونیم کمکهای ب صورت یارانه ای از طرف دولت داشته باشیم.خیلی از زوجهای نابارور آرزوی بچه رو دارند ولی پول ندارند.باید به همه زوجین نابارور چه در مراکز دولتی و چه غیر دولتی بستری میشن دولت محترم کمک کند.ولی متاسفانه هیچ حمایتی نمیشه و بیخود و بیجهت هم میگن ک باید کمک کنیم تا جمعیت افزایش پیدا کنه وبه سمت پیری بیش ازین نریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
با این گرونی بعضی از مادران مشکل اندومتریوز و...دارن عمل معمولیش 15 تا 20 میلیون و مشکلات پیشرفته ترش 45 تا 60 میلیون که آزاد حساب میشه مگه جراحی زیبایی هستش. این حل نشه واسه بعضیها باردری انجام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
فقط ۳۰ هزار؟