منابع رسانه‌ای از سوءقصد به جان سخنگوی دولت سومالی در موگادیشو با یک بمب انتحاری خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد ابراهیم معلیمو، روزنامه‌نگار سابق و سخنگوی دولت سومالی در این سوءقصد مجروح شده و این حادثه بیرون از منزل این مقام مسئول رخ داده است.

طبق اعلام رویترز تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله بر عهده نگرفته است.

اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر سومالی طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.چندی پیش، محمد عبدالله فوماکو، رئیس جمهور سومالی با انتشار دستوری، محمد حسین روبلی، نخست‌وزیر این کشور را تا پایان تحقیقات مربوط به سوء‌استفاده از اموال عمومی، از سمت خود تعلیق کرد.

 فوماکو، نخست وزیر این کشور را به مدیریت نکردن صحیح کشور نیز متهم کرده و روبلی نیز مدعی تاخیر عمدی رئیس جمهور سومالی در برگزاری انتخابات شده است. 

انتخابات پارلمانی سومالی که از اول نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شده، قرار بود تا ۲۴ دسامبر سال گذشته میلادی به پایان برسد، ولی به گفته یکی از نمایندگان تاکنون تنها ۲۴ نماینده از ۲۷۵ عضو پارلمان انتخابات شده اند. روند پیچیده انتخاباتی در سومالی به گونه‌ای است که نمایندگان پارلمان به وسیله بزرگان قبایل و طوایف از طریق شورا‌های محلی انتخاب می‌شوند.

سومالی یکی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی، نزدیک ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد و در حالی که با تروریست‌های الشباب درگیر است، با بحران غذایی و خشکسالی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

سازمان ملل پیش بینی کرد که اگر این بحران وخامت یابد و ۴.۶ میلیون نفر تا ماه می ۲۰۲۲ به کمک غذایی نیاز پیدا کنند، زیرا این کشور در مدت بیش از ۳۰ سال اخیر، با کاهش شدید میزان بارندگی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار