مدیر جهاد کشاورزی بیضا گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۷ درصد از تعهد ۱۵۰ هکتاری تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیرازمنصور امیریان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۷ درصد از تعهد ۱۵۰ هکتاری تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین اجرا شد.

او گفت: از این سطح ۶۳.۵ هکتار سیستم آبیاری نواری و قطره‌ای و ۷.۶ هکتار آبیاری بارانی با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولت اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی بیضا گفت: تسهیلات بلاعوض دولت بابت سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سال ۱۴۰۰ به ازاء هر هکتار ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول گفت: سطح زراعی و باغی شهرستان ۳۰ هزار هکتار است که تاکنون بالغ بر ۳۵۰۰ هکتار از این اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

او با تاکید بر لزوم بهره گیری از روش‌های بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: با توجه به نیاز کشاورزان به اجرای سامانه‌های جدید آبیاری و مشکلات ناشی از خشکسالی و همچنین مبارزه با اثرات ناشی از کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، تخصیص اعتبارات بیشتر و به موقع در این زمینه راهگشا خواهد بود.

امیریان گفت: شرایط استفاده از کمک‌های بلاعوض آبیاری تحت فشار بدین صورت است که بعد از تکمیل پرونده و تهیه دفترچه طراحی آبیاری نوین توسط شرکت‌های طراح، کشاورزان جهت اجرا به شرکت‌های مجری مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار