به دلیل استقبال مرتعداران و افزایش متقاضی تمدید پروانه چرا زمان مهلت قانونی پرداخت عوارض و تمدید پروانه چرای دام تا پایان سال آینده تمدید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: به دلیل استقبال مرتعداران و حجم مراجعه مرتعداران متقاضی تمدید پروانه چرا، شرایط موجود در شیوع بیماری کرونا و اثرات خشکسالی سال گذشته بر روی علوفه مراتع زمان اجرای این بخشنامه تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد.

او گفت:هزینه این عوارض به ازای هر راس دام امسال دو هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: صاحبان پروانه چرای دام در مراتع این استان، باید نسبت به تمدید پروانه چرای دام‌های خود اقدام کنند.

تمامی مرتعدارانی که تاکنون به پرداخت حقوق و عوارض قانونی ناشی از تمدید سالیانه پروانه چرای دام سال‌های قبل نشدند، تا زمان مشخص شده فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه، نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتعداری خود اقدام کنند.

در استان با توجه به پایین بودن سطح مراتع دارای وضعیت پوشش گیاهی مطلوب و خوب (معادل ۶ هزار و ۲۷۸ هکتار) در شرایط نرمال بارندگی نیز میزان تولید علوفه مورد نیاز دام‌ها در سطح پایینی است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیاز کامل غذایی دام نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.