یادواره ۶۰۸ شهید راه امنیت در خرمشهر برگزار شد

مقام ۶۰۸ شهید نظم و امنیت خوزستان امروز در خرمشهر ارج نهاده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ مراسم گرامیداشت ۶۰۸  شهید راه نظم و امنیت خوزستان با حضور فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در حال برگزاری است.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این آیین گفت: مسیر انقلاب در بیش از ۴ دهه مسیر رو به رشد داشته است به گونه ای که در حال حاضر پیشرفت ها آن را در مسیر کشورهایی با توسعه بالا قرار داده است.

او با اشاره به تلاش دشمن برای ضرب زدن به جمهوری اسلامی از شیطنت های داخلی نیز برای خدشه دار کردن امنیت کشور خبر داد.

خلیلیان در خصوص اهمیت نظم و امنیت در کشور گفت: مسیر حیات جامعه، تداوم زندگی مردم ، رشد و توسعه بر نظم‌و‌امنیت استوار است و رشد و توسعه نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری بر امنیت و نظم متکی است و امنیت نیز جز به دست حافظان آن به دست نمی آید.

شهید سلیمانی الگویی برای زندگی شهیدگونه

حجت الاسلام سید نبی موسوی فرد نیز گفت: اگر فردی ولایت مداری ،فکر ، اندیشه و رفتار بر مدار ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار دهد می تواند ادعا کند که مرگش شهادت است.

او روحیه ی شهادت طلبی را در تلاش حداکثری تا مرز جان دادن، استقامت و مراقبت از حدود خدایی خلاصه کرد و شهید قاسم سلیمانی را نمادی برای آن ها خواند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: صدام نام خرمشهر را محمره و نام سوسنگرد را خفاجیه نگذاشت و این روایت اشتباه است، بنا براین اگر فردی از این نام ها استفاده کند ضد انقلاب نیست.

به گفته این مسئول این نام ها اسم های عربی این دو شهرستان هستند و بدیهی است در صحبت عربی نام های محلی آن ها بر زبان آورده شود.

اخلاص و غیرت دینی شهدای ایران الگوی جبهه های مقاومت

سردار حسین اشتری،  فرمانده کل انتظامی کشور امنیت، استقلال و آرامش کنونی را مدیون شهدا و جانبازان عرصه های مختلف دانست و بر لزوم پاسداشت خون شهدا تاکید کرد.

او  با یادآور شدن اینکه توکل به خدا رمز موفقیت در میدان های نبر دوران دفاع مقدس بود، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با کمترین امکانات و بدون امکانات و تجهیزات و توکل به خدا توانستند دشمن بعثی را از کشور خارج کنند و باید در همین مسیر حرکت کرد چرا که اگر وجود این اعتقادات در هرجا منجر به پیروزی می شود.

فرمانده کل انتظامی کشور دفاع مقدس را الگوی جبهه های مقاومت دانست و سردار سلیمانی را نمود تجلی فرهنگ شهادت این دوران در عصر کنونی خواند.

او با سرباز واقعی ولایت خواندن، سردار قاسم سلیمانی، رمز موفقیت سردار سلیمانی را اخلاص و ولایت مداری برشمرد و گفت: برای پیروزی در عصر حاضر نیز باید همان اخلاص و ولایت مداری وجود داشته باشد.

سردار اشتری همچنین غیرت دینی دیگر مشخصه رزمندگان و شهدا دانست و بر لزوم تقویت غیرت دینی برای مقابله با دشمنان و بدخواهان تاکید کرد.

او با تاکید بر اینکه دشمنان و معاندین به دنبال خدشه وارد کردن به کشور مقدر و با ثبات ایران هستند، گفت: اتفاقات و فتنه های بسیاری در دوران قبل و بعد از انقلاب با همین هدف اتفاق افتاد اما شاهد بودیم همه نیروهای امنیتی ایستادند تا با هوشمندی این مسیر پر صلابت ادامه یابد.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه از حفظ امنیت مردم به عنوان خط قرمز نیروی انتظامی یاد کرد و گفت: امروز نباید کسان و یا گروه های جرات داشته باشند تا این نظم و امنیت را بهم بزنند و جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود می‌داند که تا پای جان مراقب امنیت باشد.

او بر اینکه در اجرای امنیت با کسی تعارف نمی شود و در رابطه با تهدید امنیت با قاطعیت و اقتدار برخورد خواهد شد، تاکید کرد.

سردار اشتری گفت: جمهوری اسلامی با قاطعیت و تجهیزات به روز و با برنامه ریزی خوب و حمایتی این مهم را انجام و ادامه خواهد داد و این راه ادامه خواهد داشت.

در پایان مراسم از خانواده شهدای امنیت استان خوزستان با حضور سردار اشتری و مقامات استانی و محلی تقدیر شد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.