مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: زمین لرزه‌ ۴.۵  ریشتری صبح امروز که در منطقه مرزی بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان روی داد در مناطق مرزی استان ما خسارتی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - هنربر گفت: وقوع زمین لرزه‌ ۴.۵ ریشتری که ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح یکشنبه ۲۶ دی‌ماه، مناطق مرزی کشورمان را لرزاند، در شهر‌ها و روستا‌های مرزی استان آذربایجان شرقی احساس شد.

 این زمین لرزه در ۶ کیلومتری عمق زمین به وقوع پیوست و بلافاصله تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به مناطق مرزی اعزام شدند.

 تاکنون خسارت جانی و مالی ناشی از وقوع این زمین لرزه در شهر‌ها و روستا‌های مرزی آذربایجان شرقی گزارش نشده و تیم ارزیاب همچنان در منطقه مستقر است.

 این زمین لرزه در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر خمارلو، ۵۳ کیلومتری کلیبر و ۶۲ کیلومتری شهر سیه رود استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

 فرمانداران شهرستان‌های مرزی جلفا، کلیبر و خداآفرین در حال رصد و ارزیابی حوزه استحفاظی شهرستان‌ها به ویژه مناطق روستایی هستند.

آذربایجان شرقی از ناحیه شمال با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان (وابسته به کشور آذربایجان) به طول ۲۳۵ کیلومتر دارای خط همجواری است که مرز مشترک این استان با کشور‌های فوق را رود ارس تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.