مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: آخرین مهلت تعیین و تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان پایان دی‌ماه امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه-عزیزاله عباسپور مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از قطع شدن کارتخوان فاقد پرونده مالیاتی خبر داد و گفت: یکی از راه‌های که می‌توانیم به میزان درآمد افراد پی ببریم دستگاه‌های کارت‌خوان‌های بانکی و درگاه پرداخت الکترونیکی است بحث ساماندهی آن‌ها مدتی است که مطرح شده است.

بسیاری از دستگاه‌های پوز که افراد از بانک‌ها تحویل گرفتند ساماندهی نشده و منبع درآمد خیلی از افراد دیگر هستند که هیچگونه پرونده مالیاتی ندارند که در این راستا سازمان مالیاتی برای ساماندهی این دستگاه‌های سرگردان و درگاه‌های الکترونیکی با همکاری بانک مرکزی آن‌ها را ساماندهی خواهند کرد.

 آخرین مهلت تعیین و تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان پایان دی‌ماه امسال است و  بعد از این زمان دستگاه‌های کارت‌خوان‌های بانکی (درگاه پرداخت الکترونیکی) که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند غیرفعال خواهند شد.

تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۰ مورد از دستگاه‌های کارت‌خوان ساماندهی شده است، و ضرورت دارد موعدیان مالیاتی با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک اطلاعات را مشاهده و نسبت به اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان‌های بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود به پرونده مالیاتی یا ایجاد پرونده جدید اقدام کنند.

هدف از این کار گرفتن مالیات از تمامی دستگاه‌ها نیست بلکه هدف ساماندهی پرونده‌ها و درگاه‌های الکترونیکی این دستگاه‌های برای افرادی است که منبع درآمد شده و هیچگونه پرونده مالیاتی ندارند.

تمام اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان از بانک مرکزی اخذ شده و کسی که پرونده مالیاتی نداشته باشد به عنوان تراکنش مستلزم اخذ مالیات و جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.