سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از استقبال کم دامداران استان از طرح خرید دام روستایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه-علی قربانی سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به آغاز خرید دام روستایی در استان از حدود یک ماه گذشته، گفت: با توجه به مصوبه شورای قیمت‌گذاری و به منظور پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان، خرید دام روستایی شامل گوساله و گوسفند نر پرواری زنده در استان کرمانشاه آغاز شده و کماکان ادامه دارد، اما دامداران استان استقبال زیادی از این طرح نکرده اند.

تاکنون تنها ۶۴۴ راس میش و بز حذفی و ۱۲۰ راس بره نر پرواری از دامداران استان خریداری شده است.

استان کرمانشاه برای خرید دام روستایی خرید پنج هزار راس بره نر پرواری و هزار راس گوساله نر پرواری است و  در صورت استقبال دامداران امکان افزایش این سهمیه هم وجود دارد.

قیمت خرید گوسفند زنده پرواری به ازای هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ ۵۳ هزار تومان نقدی و مابقی در قالب خوراک دام- به مقدار ۲.۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱.۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار- به دامداران تحویل می‌شود.

همچنین قیمت خرید گوساله پرواری به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان است که از این مبلغ ۵۰ هزار تومان نقد پرداخت می‌شود و مابقی در قالب خوراک دام - به مقدار ۲.۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱.۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار- به دامداران تحویل می‌شود.

دامداران متقاضی این طرح باید اطلاعات گله و پلاک‌گذاری دام خود را ثبت و برای کسب معرفی نامه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: دام ، خرید ، روستایی ، پروار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.