مجید خدایی دارنده مدال برنز جهان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور را تحلیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه‌ی انتخابی تیم ملی گرامیدشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم طی روز‌های ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در مجموعه‌ی آزادی شهر گرگان برگزار و در پایان تیم مازندران، تهران و کرمانشاه به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

مجید خدایی عضو کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور درباره این رقابت‌ها اظهار داشت: چندین سال بود که همه کارشناسان و کشتی دوستان از سطح کیفی مسابقات قهرمانی کشور گلایه داشته و می‌گفتند که این رقابت‌ها رنگ و بوی خودش را از دست داده و از اعتبار افتاده است. خوشبختانه با چرخه‌ای که تعریف شد، قهرمانی کشور فراتر از مسابقات گذشته و مثل انتخابی تیم ملی برگزار شد. تمامی قهرمانان غیر از ۶ کشتی‌گیری که مدال‌آور بودند در این رقابت‌ها حضو پیدا کردند.

دارنده مدال برنز جهان حضور جوانان با سن پائین را یکی از مسائل مهم مسابقات دانست و گفت: بعضی از استان‌ها متاسفانه چند سالی هست جایگاه سابق خودشان را از دست داده اند مثل لرستان یا خراسان رضوی که البته علل مختلفی هم دارد، اما کرمانشاه امسال حرکت رو به جلو داشت و اتفاق خوبی را رقم زد. همدان هم همین طور بود. مازندران که چند سالی هست با اختلاف از بقیه استان‌ها جلوتر است. اگر نتایج تیمی را نگاه کنید، مازندران با ۱۶۵ امتیاز اول شد و تهران صاحب ۱۰۳ امتیاز و در جایگاه بعدی قرار گرفت. این اختلاف حائز اهمیت است. یک مورد دیگر هم اینکه ما سه کشتی‌گیر در کشوری داشتیم که برای اولین بار در دایره تیم ملی معرفی شدند، رضا مومنی در ۵۷ کیلو، داریوش حضرتقلی‌پور در ۶۱ کیلو و محسن مصطفوی در ۸۶ کیلو که بسیار خوب عمل کردند. امیدوارم این نفرات در قهرمانی آسیا هم نتایج خوبی بگیرند.

او با اشاره به ۱۹ کشتی‌گیری که در مسابقات کشوری وزن‌کشی نکردند، عنوان کرد: تیم تهران دو کشتی‌گیر داشت که حتی شانس کسب عنوان سومی را داشتند و این روی امتیاز تیمی آن‌ها نیز تاثیرگذار بود که به دلیل شکست از ادامه مسابقات انصراف دادند. کشتی‌گیران ما نباید با یک باخت کنار بکشد. هزار و یک اتفاق ممکن است رخ دهد و این بار‌ها هم اتفاق افتاده که به دلیل اتفاقاتی که برای نفرات اول و دوم‌ پیش آماده نفر سوم راهی رقابت بین‌المللی شده است. امیدوارم این موضوع در کشتی بدعت نشود که بازنده‌ها مسابقه را رها کرده، جدول را به هم بزنند و مردم را از تماشای کشتی‌های زیبا محروم کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار