معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در بازدید از شرکت‌های تابعه مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ضمن دیدار با مسئولان و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از نزدیک در جریان بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: رئیس هیئت عامل ایمیدرو در سفر به این شهرستان ضمن حضور در جلسه پایش اقدامات و برنامه‌های مجتمع سنگان، از واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه معدنی سنگان بازدید و راهکار‌های مقتضی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات آن‌ها و نقش آفرینی بیشتر در رونق منطقه و کشور ارایه کرد.

حسن جعفری گفت: بازدید از روند ساخت کارخانه ۲.۴ میلیون تنی شرکت اپال پارسیان، طرح احداث واحد ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره فولاد شرق کاوه به عنوان تامین کننده خوراک گندله سازی اپال پارسیان، طرح تولید کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی فولاد خراسان (سالن تولید و انبار کنسانتره) در سنگان دیگر بخش‌های سفر رئیس هیئت عامل ایمیدرو و هیات همراه به شهرستان خواف بود.

وی گفت: میزان استخراج سالانه سنگ‌آهن از این منطقه معدنی که در سال ۱۳۹۲ حدود ۳ میلیون و ۱۵۳ هزار تن بود اکنون با رشـدی چشمگیر به ۱۳ میلیون و ۱۶۴ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: ۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن و ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن باطله‌برداری در نیمه نخست سال جاری توسط شرکت‌های معدنی و پیمانکاران در مجتمع سنگان خواف برداشت شده و میزان تحویل کلوخه سنگ آهن این مجموعه به سرمایه گذاران در مدت یاد شده ۴.۸ میلیون تن بوده است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.