دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بر لزوم راه اندازی ایستگاه بازرسی در محلات حاشیه‌ای و نقاطی که بیشترین فراوانی تیراندازی‌ها را به خود اختصاص داده اند، تاکید کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بر لزوم راه اندازی ایستگاه بازرسی در محلات حاشیه‌ای و نقاطی که بیشترین فراوانی تیراندازی‌ها را به خود اختصاص داده اند، تاکید کرد و گفت : این اقدام در پیگشیری از وقوع جرائم خصوصا در حوزه تیراندازی موثر خواهد بود.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شده که عمدتا تیراندازی‌ها در برخی ساعات و بعضی محلات انجام می‌شود، دایر شدن ایستگاه بازرسی در این نقاط و بازرسی از خودرو‌های مشکوک می‌تواند قدم موثری برای کشف اسلحه پیش از وقوع تیراندازی باشد.

شعب ویژه برای رسیدن به جرائم تیراندازی تشکیل می شود ایجاد چنین شعبی می‌تواند به تشریع در روند رسیدگی به کار و صدور احکام مناسب و بازدارنده کمک زیادی کند.

امروز دادستانی به عنوان مدعی العموم آماده برخورد با هرگونه ناامنی و التهابی است که باعث نگرانی میان شهروندان جامعه می‌شود و در این راستا بدون گذشت با خاطیان برخورد می‌کند.

تیراندازی توسط دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تیراندازی باعث ناامنی و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان می‌شود، گفت: این موضوع به صورت ویژه توسط دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

پرویز توسلی زاده با اشاره به وقوع حدود ۵۰۰ مورد تیراندازی در استان از ابتدای امسال تاکنون بر اساس آمار‌های پلیس، گفت: هر کدام آن‌ها می‌توانست منجر به قتل و وقوع حوادث ناگوارتری شود و اگر مدیریت لازم برای برخورد و پیشگیری صورت نگیرد در آینده مشکل ساز خواهد بود.

تیراندازی یکی از موضوعاتی است که امنیت جامعه را به چالش می‌کشد، برخورد قاطعانه با افراد تیرانداز به صورت جدی باید در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گیرد، کما اینکه هم اکنون این عزم و اراده به صورت جدی وجود دارد و برخورد‌های لازم صورت گرفته است.

برخورد با جرم تیراندازی یک طرف قضیه است،موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد پیشگیری از وقوع این جرم است، کما اینکه تجربه به خوبی ثابت کرده همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و نتایج و اثرات بهتری دارد.

اشرافیت خوبی بر جرائم خشن در استان از سوی دستگاه قضائی و پلیس وجود دارد، لیست جرائم رخ داده به صورت مرتب از سوی پلیس به دادگستری استان ارائه و به صورت ویژه با آن‌ها برخورد می‌شود.

امروز هیچ مجرمی در استان کرمانشاه از حاشیه امنیت برخوردار نیست، امروز عزم دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر برخورد قاطعانه با افرادی است که به هر نحو سعی در ایجاد ناامنی و رعب و وحشت میان مردم را دارند.

انتظاری هم که در این میان از پلیس می‌رود تشدید مقابله با مجرمان و افراد تیرانداز، جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز و رصد و پایش مداوم مناطق جرم خیز است که تیراندازی‌های بیشتری در آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.