دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هیات داوران بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره را معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- احمد رضا احسانی گفت:هیات داوران مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان متشکل از «هنگامه مفید»، «احمد بیگلریان» و «بهرام جلالی‌پور» ۱۰۵ اثر ارسالی به دبیرخانه بیست و هفتم را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

او گفت: هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی از هنرمندان باسابقه عرصه ادبیات نمایشی و کارگردانی نمایش کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هنگامه مفید، شاعر، نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش کودک و نوجوان و عروسکی و فارغ‌التحصیل ادبیات دراماتیک از دانشگاه تهران است که تجربه نویسندگی و کارگردانی ده‌ها نمایش و مجموعه تلویزیونی کودک و نوجوان را در کارنامه دارد.

او گفت:احمد بیگلریان نویسنده، کارگردان و پژوهشگر باسابقه تئاتر کشور و شهر همدان است که حاصل پنجاه سال فعالیت مستمر، این هنرمند، کارگردانی ۴۳ متن نمایشی و تألیف ۳۵ نمایشنامه، همچون «زنگ انشاء»، «جشن تولد»، «آواز‌های کودکانه» است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ، بهرام جلالی‌پور، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، پژوهشگر ادبیات نمایشی و منتقد تئاتر دارای دکتری زبان و ادبیات فرانسه با گرایش تئاتر و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر است و کتاب «نقد دراماتیکی نمایشنامه‌های کودکان و نوجوانان» از آثار این هنرمند است.

 بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش،  اسفند ماه امسال، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.