نخستین مرکز آموزش جوار کارگاهی پالایشگاهی کشور،در آبادان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ افتتاح نخستین مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت کشور در آبادان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت.

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : این طرح بهترین روش برای آموزش فنی و حرفه ای ست چرا که کارآموزان به صورت عملی دوره میبینند، بنا براین درتلاشیم تا بتوانیم فرهنگ آموزش فنی و مهارت آموزی را جایگزین مردک گرایی در میان جوانان کنیم.

او از تلاش ها برای افزایش تعداد این مراکز در کشور از ۹۰۰ به ۱۴۰۰ مرکز تا پایان سال خبر داد.

سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان نیز با بیان وجود انتظارها برای برداشتن گام های بلندتر در حوزه فنی و حرفه ای در این شهرستان  افزایش تعداد رشته های آموزشی در این بخش را سبب افزایش اشتغال زایی دانست.

به گفته مولوی راه اندازی دوباره مرکز کارآموزان پالایشگاه که اکنون تبدیل به موزه شده میتواند اثر زیادی در تربیت نیروی ماهر فنی داشته باشد.

او با بیان اینکه اعتبارات برای آموزش ها در بخش  فنی و حرفه ای نیازمند جهش است خواستار همکاری دستگاه های مختلف برای گسترش دوره های فنی و حرفه ای شد.

مراکز فنی و حرفه ای همواره با برگزاری دوره های مهارت آموزی در رشته ها مختلف به وارد شدن افراد به بازار کار و ایجاد اشتغال زایی کمک زیادی کرده است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.