رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی مریوان گفت:ساز شمشال زنده‌یاد جعفر محمدی ملقب به جافر زلکه‌ای، در مراسمی از طرف خانواده این هنرمند به موزه مردم شناسی خانه‌کرد سنندج اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی مریوان در مراسم گرامیداشت هنرمند جعفر محمدی گفت:زنده‌یاد جعفر محمدی ذلکه‌ای، هنرمند نامی شهرستان‌های مریوان و سروآباد و از نوازندگان توان‌مند و صاحب نام ساز سنتی شمشال استان بود که بیش از سه دهه در این حوزه فعالیت داشت.

حدادیان گفت:مرحوم زلکه‌ای در سال‌های فعالیت خود در حوزه هنر توانست قطعه‌های ارزشمندی با ساز شمشال تولید و در دل خاص و عام جای پیدا کند.

او ضمن تقدیر از این اقدام خانواده مرحوم زلکه‌ای،گفت:مردم مریوان همواره در پاسداشت تاریخ، فرهنگ و هنر منطقه نقش برجسته‌ای داشته‌اند و این اقدام خانواده زلکه‌ای، حرکتی مهم برای رشد فرهنگ و هنر موسیقی استان است.

حدادیان گفت:اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بخشی از موزه مردم‌شناسی خانه‌کرد سنندج را به حفظ و حراست گنجینه اساتید موسیقی استان اختصاص داده است، تا آیندگان با دیدن آثار این هنرمندان با بخشی از هویت فرهنگی و هنری منطقه آشنا شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی مریوان،گفت:این ساز سنتی در موزه مردم‌شناسی خانه‌کرد سنندج نگه‌داری و به نمایش درخواهد آمد.

مراسم گرامیداشت این هنرمند محبوب مریوانی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون صنایع دستی استان کردستان، جمعی از مسئولان و هنرمندان مریوان و خانواده آن مرحوم در سالن اجتماعات سردار سلیمانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.