رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: دومین طرح پویش مردمی کودکان و سایبری در استان همدان از شنبه ۲۵ دی ماه تا یکم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: دومین طرح پویش مردمی کودکان و سایبری در استان همدان همزمان با دیگر استان‌های کشور و با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره مخاطرات فضای مجازی برای کودکان اجرا می‌شود.

امروزه محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده و به طور طبیعی فرزندان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

او گفت: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و ناآشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌هاست.

سرهنگ سرخوش گفت: ارتقای فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به دست می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

او گفت: در اجرای پویش کودکان سایبری برای هرروز به یک موضوع به شکل ویژه پرداخته خواهد شد و محتوای مرتبط در سطح بستر‌های اعلامی انتشار خواهد یافت و فعالیت‌های مربوطه انجام خواهد گرفت.

اوگفت: برای این پویش در روز اول با محوریت کودکان سایبری، والدگری در فضای مجازی، روز دوم با محوریت کودکان سایبری، آموزش مجازی، روز سوم با محوریت کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی، روز چهارم با محوریت کودکان سایبری، نقض حریم خصوصی، روز پنجم با محوریت کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی، روز ششم با محوریت کودکان سایبری، بازی‌های رایانه‌ای و روز هفتم هم با محوریت کودکان سایبری، پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی اقداماتی برنامه‌ریزی‌شده است.

سرهنگ سرخوش در ادامه گفت: هم استانی‌های به‌خصوص والدین و فرزندان می‌توانند با مراجعه به صفحه صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

او گفت: کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata و سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

سرهنگ سرخوش نهاد در پایان از ادارات و نهاد‌هایی که در رابطه با امور فرهنگی و اجتماعی مسئولیت دارند درخواست کرد که پلیس فتا را در برگزاری بهتر این پویش یاری کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.