سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد آمریکا بار‌ها با این سناریو‌های تکراری قصد دارد این حس را ایجاد کند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه به دنبال بهانه‌ای برای حمله به اوکراین است، کاملا بی‌اساس و تأییدی بر فشار اطلاعاتی مداوم بر مسکو است.

به گزارش تاس، روسیه به بیانیه دبیران مطبوعاتی کاخ سفید و وزارت دفاع در جلسات توجیهی آن‌ها در ۱۴ ژانویه در مورد آماده شدن مسکو برای تهاجم به اوکراین توجه کرده و طبق معمول هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است، اظهارات مقامات آمریکایی فشار اطلاعاتی بی وقفه بر کشور روسیه را تایید می‌کند. این کار سناریوی مشابهی است که در رسانه ها تکرار می‌شود. روسیه مخالف جنگ است. ما طرفدار راه حل دیپلماتیک برای همه مشکلات بین المللی هستیم. 

روسیه در این بیانیه بار دیگر از واشنگتن خواست تا برای تضمین ضمانت نامه‌های امنیتی بر اساس پیش‌نویس ارایه شده از سوی مسکو،  وارد کار اساسی شود.

روز گذشته، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با عقب‌نشینی از ادعاهای ایالات متحده و متهم کردن روسیه به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، اعلام کرد معتقد نیست که روسیه «قطعاً» برای حمله به اوکراین تصمیم داشته باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام این‌که روس‌ها در مذاکرات، حرفه‌ای و جدی بودند، گفت: «ما برای دیپلماسی با روسیه آماده هستیم، اما برای دفاع از متحدانمان نیز آمادگی داریم.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که مسکو بسته به شرایط خاصی که به دلیل اقدامات واشنگتن و متحدان غربی آن ایجاد می‌شود، به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار