مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ۱۸۴ روستای استان نیازمند ایمن سازی است که از این تعداد، ۷۷ روستا در شهرستان قزوین قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - اصغر گونجی گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در حال حاضر ۱۸۴ روستای استان نیازمند ایمن سازی است که از این تعداد، ۷۷ روستا در شهرستان قزوین، ۹ روستا در آبیک، یک روستا در البرز، ۱۸ روستا در آوج، ۶۶ روستا در بویین زهرا و ۱۳ روستا در شهرستان تاکستان قرار دارد.

 از بین روستاها، ۴۵ روستای در اولویت ایمن سازی قرار دارند که ۹ روستا جزو مناطق رانش است.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمن سازی، طی سال های گذشته ۶ روستای استان قزوین با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد ایمن سازی شده، تاکید کرد: طی این مدت و از محل اعتبارات استانی در کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهرستان و مدیریت بحران تامین اعتبار لازم صورت نگرفته است.

این  اعتبارات برای ایمن سازی ۶ روستای یاد شده با توجه به تعداد روستاهای مورد نیاز برای انجام این کار و حجم عملیات ایمن سازی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  برای پیشگیری و مقابله با سوانح طبیعی و همچنین هر نوع تهدید غیرطبیعی در ۲ دهه گذشته و به صورت جدی اقدام به بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان کرده است تا جایی که امروز از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی موجود، ۵۴ درصد آنها یعنی ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده و در برابر حوادث طبیعی از مقاومت لازم برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده جهت بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی استان تا ۱۰ سال آینده حتی یک واحد مسکونی روستایی فرسوده نباید داشته باشیم، گفت: با توجه به سهمیه سالانه برای مقاوم سازی منازل روستایی که چهار هزار واحد است، تا سال ۱۴۱۰ مشکل مقاوم سازی در روستاهای استان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.