بانک‌های خصوصی ماشین‌های خودپرداز را در برخی نقاط دوباره فعال می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - د افغانستان بانک گفته است که  می‌خواهد تا تمام فعالیت‌های بانکی در افغانستان عادی سازی شده و سهولت بیشتری ایجاد گردد.

بانک مرکزی افغانستان (دافغانستان بانک) از تلاش‌ها برای آغاز دوباره فعالیت ماشین‌های خودپرداز (ای‌تی‌ام) بانک‌های تجارتی خبر می‌دهد.

د افغانستان بانک جزئیاتی درخصوص فعالیت دوباره ماشین‌های خودپرداز ارائه نکرده اما گفته که بانک‌های خصوصی موافقت کردند که این ماشین‌ها را در برخی نقاط دوباره فعال کنند.

صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی در یک پیام ویدیویی به رسانه‌ها فرستاده گفته است: د افغانستان بانک به تعقیب جلسات متعدد با اتحادیه بانک‌ها و بانک‌های تجارتی کشور، مکتوب متحدالمالی را برای بانک‌های تجارتی صادر نموده که بر اساس آن بانک‌های تجارتی کشور زمینه به کارگیری از ماشین‌های اتومات صرافی (ای‌تی‌ام) را در موقعیت‌های مشخص برای مشتریانشان فراهم می‌نمایند.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، روند فعالیت و عرضه خدمات بانک‌های کشور مختل شد و این موضوع مشکلات زیادی را برای شهروندان به میان آورد.

با گذشت حدود پنج ماه از سقوط افغانستان به دست طالبان و تلاش‌ها برای عادی‌سازی فعالیت بانک‌های خصوصی در افغانستان تاکنون شعبه‌های محدودی از بانک ها توانسته اند که در کابل و ولایت به مشتریانشان خدمات ارائه کنند.

روند پرداخت پول به مشتریان بانک‌ها هم محدود است و هر مشتری تنها حق دریافت 2۰ هزار افغانی در هفته از حساب خود دارد.

منجمد شدن حدود 9.5 میلیارد دالر سرمایه افغانستان از سوی آمریکا روی روند بانکداری در افغانستان تأثیر گذاشته است.

انتهای پیام/ ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.