شهردار شیراز از اتمام عملیات ریل گذاری خط  دو مترو از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا ایستگاه استقلال به طول ۷ کیلومتر با تکمیل شبکه برق بالاسری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیرازسید احسان اصنافی در نشست هیأت مدیره سازمان حمل ونقل ریلی گفت: عملیات روسازی فاز یک تا میدان امام حسین (ع) نیز به اتمام رسیده و عملیات بتن ریزی برای زیرسازی در ادامه تونل یک تا ایستگاه امام حسین (ع) و قسمتی از تونل دوم نیز رو به پایان است.

او گفت: عملیات اجرایی ایستگاه‌های قهرمانان با ۷۷.۳ درصد، دولت با ۶۸.۱ درصد، امیرکبیر با ۶۲.۴ درصد و استقلال با ۶۲.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می‌شود و یک رام قطار نیز از خط یک به خط دو برای انجام تست سرد انتقال داده شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تونل‌های مسیر خط دو به روش زیر زمینی و با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه حفاری شده است، گفت: عملیات سازه، معماری و تأسیسات در هشت ایستگاه فاز یک این خط اجرا و برق بالاسری در حدود پنج کیلومتر نصب شده است.

اصنافی همچنین در این نشست بر تسریع روند عملیات اجرایی خط دو مترو تاکید کرد و گفت: ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶ هزار نفر ساعت در هر جهت است و با بهره برداری از آن، مشکلات ترافیکی مرکز شیراز کاهش می‌یابد. این خط با دو مسیر رفت و برگشت، امکان سفر در عرض و مرکز شهر را فراهم می‌کند.

براساس این گزارش، خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و با ۱۳ ایستگاه از شهرک میانرود تا میدان گلستان امتداد دارد و جنوب شیراز را به شمال این کلانشهر متصل خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار