اپلیکیشن توئیتر سال گذشته پس از حذف توئیت‌های رئیس جمهور نیجریه، در این کشور با محدودیت‌هایی مواجه و استفاده از آن ممنوع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دولت نیجریه ممنوعیت اپلیکیشن توئیتر در این کشور را لغو کرده و می‌گوید این شرکت با خواسته‌های دولت موافقت کرده است.

بر اساس گزارش ورج، نیجریه ممنوعیت توئیتر را که برای اولین بار در ۵ ژوئن ۲۰۲۱ اعمال شد، لغو کرده است. دولت نیجریه می‌گوید که توئیتر موافقت کرده که تمام خواسته‌های این کشور را برآورده کند. درخواست‌های این کشور شامل افتتاح دفتر محلی توئیتر در نیجریه، رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد پرداخت‌های مالیاتی و مدیریت محتوای ممنوعه مطابق با قوانین نیجریه است.

این شرط آخر بسیار مهم بوده، زیرا ممنوعیت توئیتر از سوی بسیاری از آژانس‌های بین المللی، به عنوان اعمال سانسور محکوم شد. دولت نیجریه در سال ۲۰۲۱ توئیتر را تنها چند روز پس از حذف توئیت محمدو بوهاری، رئیس جمهور این کشور، فیلتر کرد. بوهاری در این توئیت‌ها جدایی طلبان در منطقه جنوب شرقی نیجریه را تهدید می‌کرد. عده‌ای این توئیت را اشاره‌ای به جنگ داخلی نیجریه در دهه ۱۹۶۰ و نسل کشی دانستند.

توئیتر از قوانین نیجریه پیروی می‌کند

فیلتر توئیتر

در آن زمان، دولت نیجریه گفت که اقدام توئیتر در حذف این توئیت‌ها ناامیدکننده بود، اما دلایل دیگری از جمله انتشار اطلاعات غلط و اخبار جعلی در تصمیم این کشور برای ممنوعیت تویئتر نقش داشته است. بسیاری از کشور‌ها از جمله انگلیس، کانادا، آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا این ممنوعیت را محکوم کردند. توئیتر پیش از این نقش مهمی در جنبش‌های کشور نیجریه از جمله کمک به اعتراضات EndSARS ایفا کرده است. این جنبش علیه خشونت پلیس صورت گرفته بود و اکنون مشخص نیست که از سرگیری فعالیت توئیتر در این کشور با کنترل شدید دولت همراه است یا خیر.

در بیانیه‌ای که توسط آژانس فناوری نیجریه منتشر شد، مجوز لغو این ممنوعیت توسط رئیس جمهور بوهاری صادر شد. در این بیانیه آمده  که توئیتر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ یک شخصیت حقوقی در نیجریه ایجاد خواهد کرد و موافقت کرده که طبق قوانین نیجریه از تعهدات مالیاتی پیروی کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.