فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن هشدار درباره حمله احتمالی به بندر الحدیده، اعلام کرد زیرساخت‌ها در این بندر نظامی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «هانس گروندبرگ» درباره وضع انسانی در یمن ابراز نگرانی کرد و ادامه محاصره این کشور را سبب بد شدن اوضاع دانست.

به گزارش المسیره، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن درباره تهدید به هدف قرار دادن بندر حدیده یمن ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از کالا‌های مورد نیاز مردم یمن از این بندر منتقل می‌شود. بخشی از ماموریت سازمان ملل در یمن اجرای روش‌های بازرسی دقیق بندرگاه‌ها و اطمینان از اجرای توافق الحدیده است.

خیری السعدی، تحلیلگر سیاسی معتقد است که ائتلاف سعودی پس از شکست خودش و متحدانش، تهدید کرده که به بندر الحدیده حمله نظامی می‌کند و آنان با این کار می‌خواهند مردم یمن را به زانو در بیاورند، اما قطعا در این طرح شکست خواهند خورد.

گروندبرگ گفت: ادامه تعطیلی فرودگاه صنعا و اعمال محدودیت علیه انتقال کالا شامل سوخت سبب آسیب غیرقابل توجیه به شهروندان غیرنظامی یمن می‌شود. مردم بیشترین آسیب را از کمبود سوخت می‌بینند.

عارف العامری، سخنگوی فراکسیون احزاب سیاسی مخالف حمله ائتلاف سعودی به یمن می‌گوید که آنچه فرستاده ویژه سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت گفت نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی چگونه با دشمنی تمام مهمترین آبراه بین المللی را مسدود کرده است. من معتقدم که آمریکا و انگلیس به دنبال این هستند که با حمایت از ریاض و تسلط بر این آبراه و بندر الحدیده، ادامه حضورشان را در یمن تضمین کنند.

نیرو‌های یمنی هفته گذشته یک کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کردند که ابتدا ائتلاف سعودی مدعی شد کشتی باری حامل تجهیزات پزشکی است، اما ارتش یمن ویدئو‌هایی از این کشتی منتشر و اعلام کرد که حامل تسلیحات نظامی برای اهداف خصمانه علیه یمن بوده است.

ائتلاف سعودی نیز در ادامه این رسوایی، یک کشتی و ۲ نفتکش یمنی حامل سوخت را توقیف کرد و با انتشار ویدئویی از یک فیلم آمریکایی مدعی شد انصارالله بندر الحدیده را به محل ذخیره موشک‌های خود تبدیل کرده است.

پس از گذشت نزدیک به هفت سال از حمله ائتلاف سعودی به یمن پس از سرنگونی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن چندی پیش، پایگاه العهد در گزارشی به آمار قربانیان این جنگ پرداخت و نوشت که طی حدود هفت سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ کودک و ۲۸۵۰ زن هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار