بوشهر تا اواسط هفته بعد بارانی است

هواشناسی بوشهر اعلام کرده است بعد از سامانه‌ بارشی که از امروز تا یکشنبه در این استان فعال است، سامانه دیگری وارد استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با فعالیت متناوب سامانه بارشی تا یکشنبه، در برخی از ساعات ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد، بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد. در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

هواشناسی پیش‎تر درباره آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، وقوع صاعقه، تندباد و تلاطم خلیج فارس در این مدت هشدار داده بود.

اما به گفته کارشناس هواشناسی استان بوشهر، دوشنبه با نفوذ تدریجی موج دیگری از سامانه بارشی و با تقویت آن در روز سه‌شنبه، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان روی خواهد داد.

انصاری آسمان استان را نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی کرده است.

او گفت: جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی بوشهر ادامه داد: در شبانه روز گذشته، برازجان با ۲۶ و جم با ۷ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را داشته‌اند.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۵ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۱۳، جزر دوم ساعت ۰۸:۴۶ و مد دوم دریا ساعت ۱۷:۴۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.