چادر کمک‌های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان به همت موسسه خیریه "دیاری سخاوت" در میدان آزادی سنندج برپا شد و به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد غلامی عضو هیات مدیره موسسه خیریه مردمی «دیاری سخاوت» گفت: وظیفه انسانی و احساس مسوولیت در قبال هم نوعان خود ما را بر آن داشت که به صورت خودجوش اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان اخیر استان سیستان و بلوچستان کنیم.

 غلامی گفت: به مدت یک هفته در میدان آزادی سنندج آماده دریافت کمک‌های نقدی و لوازم و وسایل گرمایشی هستیم و از مردم هم تقاضا می‌کنیم به هم نوعان سیل زده خود کمک کنند.

او گفت: کمک به هم نوع یک تکلیف شرعی و آموزه دینی است و در شرایط کنونی نیز که بسیاری از مردم در فقر اقتصادی قرار دارند بهترین راه برای کسب پاداش اخروی، کمک و احسان به نیازمندان است.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه مردمی «دیاری سخاوت» گفت:در مورد فعالیت موسسه خیریه مردمی «دیاری سخاوت» نیز گفت: این موسسه در حوزه حمایت مالی، پرداخت مستمری ماهیانه و بسته‌های معیشتی برای ۵۰ خانواده تحت پوشش و همچنین کمک‌های موردی و درمانی از سال ۱۳۹۶ در شهر سنندج فعالیت خود را آغاز کرده است.

غلامی جامعه هدف این موسسه را بیماران و خانواده‌های نیازمند و آبرومند، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و زنان خود سرپرست در مناطق منفصل شهری و محلات کم درآمد و حاشیه شهر سنندج عنوان کرد و گفت: این موسسه در گذشته نیز برای سیل زدگان زلزله کرمانشاه اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کرده است.

او در پایان از مردم درخواست کرد که به موسسات خیریه مردمی اعتماد کنند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار این موسسات بگذارند تا بدون کم و کاست به دست نیازمندان واقعی برسد.

بر اثر بارندگی‌های شدید اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۳۱۸ روستا و ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی و خسارت شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.