فیلمنامه نویس جهرمی به مرحله نهایی نخستین رویداد فیلم نامه نویسی صاحب قلم راه یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محسن نعمت‌ اللهی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم گفت: هیأت داوران مرحله نهایی نخستین رویداد فیلمنامه‌نویسی صاحب قلم با بررسی ۳۵طرح راه‌یافته به این مرحله، ۱۰ اثر نامزد دریافت جایزه را اعلام کرد که فیلمنامه نارسایی شدید از حسین زاده در این مرحله پذیرفته  شد. 

او گفت: اولین رویداد فیلمنامه نویسی صاحب قلم با موضوع رویای ایرانی و در محورهای رویای ایرانی و انقلاب اسلامی، رؤیای ایرانی و خانواده، رویای ایرانی و کودک و نوجوان، رؤیای ایرانی و پیشرفت اقتصادی، رؤیای ایرانی و عدالت اجتماعی، رؤیای ایرانی و پیشرفت علمی، رؤیای ایرانی و قهرمانان آینده به همت اداره‌کل فیلمنامه‌نویسی سیمافیلم با همکاری مجتمع آموزشی پژوهشی شهید آوینی و مرکز نوآوری رسانا برگزار می‌شود.

نعمت‌ اللهی گفت: در این رویداد که فعالیت خود را از اردیبهشت ۱۴۰۰ با محوریت خلق ایده تا نگارش فیلمنامه آغاز کرد از میان آثار ارسالی، ۳۵ ایده از ۲۳استان به مرحله نهایی راه یافتند و صاحب قلمان برگزیده در این مرحله پس از گذراندن کارگاهی یک روزه در شهریور امسال، پس از پرورش ایده‌های خود،طرح را برای داوری نهایی ارسال کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم گفت:داوران این جشنواره: سیدناصر هاشم‌زاده، علیرضا اسحاقی، جواد اردکانی، حسین تراب‌نژاد و حامد بامروت‌نژاد هستند.

حسین حسین‌ زاده جهرمی متولد ۱۳۷۱ در جهرم، دانش‌آموخته کارشناس ادبیات نمایشی از مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز و دانش‌آموخته‌ دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان استان فارس در سال ۱۳۹۵ است.

او به طور حرفه‌ای نگارش فیلمنامه داستانی و نمایشنامه را از سال ۱۳۹۶ شروع کرد و نخستین تجربه در کارگردانی، فیلم کوتاه موش قرمز و دومین آن فیلم قرص بود. از نمایش‌های صحنه‌ای او نیز به نمایش‌نامه نه به شال نخ‌کش می‌توان اشاره کرد.

حسین‌زاده‌ برگزیده بخش سفرنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال ۱۳۹۳ برای نگارش سفرنامه لحظه‌های خوب، تقدیرشده در جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوانان اروند در سال ۱۳۹۶ برای نگارش فیلمنامه‌ انیمیشن گربه‌های گرسنه و کسب رتبه‌ اول فیلمنامه‌نویسی از نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در بهار ۱۳۹۷ به خاطر نگارش فیلمنامه‌ی جشن تولد و فیلمنامه‌ خود سوزی در دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در سال ۱۳۹۸ است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار