سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: هنوز پای " امیکرون " به ملایر باز نشده است.

دکتر کریم میرزائی گفت: طبق دستور العمل‌های ستاد کرونا شدت بازرسی‌ها از امکان عمومی و خدماتی را در سطح شهرستان افزایش داده ایم.

کاهش محسوس موارد فوتی، ابتلا و بستری نتیجه توجه جدی به واکسیناسیون و تکمیل روند واکسیناسیون است.
او گفت: در حال حاضر رنگ شهرستان ملایر در وضعیت " آبی" قرار دارد و تاکنون به همت کادر درمان و همکاری سایر ارگان‌ها ۷۳ درصد کل جمعیت شهرستان دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

میرزائی در ادامه گفت: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۸۹.۱ درصد جمعیت شهرستان دز اول و حدود ۷۶ درصد جمعیت شهرستان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند وتا به امروز ۱۷.۸ درصد جامعه هدف نیز دز سوم یا دز یادآور را دریافت کرده اند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) و سه نفر بیمار کرونایی در بیمارستان غرضی بستری هستند همچنین پنج بیمار نیز مشکوک به کرونا با داشتن علائم سرماخوردگی در بخش اطفال بیمارستان مهر بستری شده و تحت درمان به سر می‌برند.

او در ادامه گفت: افزایش سطح ایمنی افراد مستلزم تزریق " دز یادآور" است و تاکنون عمده تاکید ما بر واکسیناسیون دز‌های اول و دوم بود، اما با توجه به روند رو به رشد واکسیناسیون و گذشت زمان در حال حاضر در کنار دز‌های اول و دوم، تاکید ما بیشتر بر روی تزریق " دز یادآور" برای آن دسته از شهروندانی است که زمان زیادی از آخرین تزریق واکسن کووید۱۹، آن‌ها می‌گذرد.

به گفته میرزایی هنوز پای " امیکرون " به ملایر باز نشده است و اگر موارد مشکوکی گزارش شود، تست انجام داده و برای دریافت نتیجه تست‌ها را به همدان ارسال می‌کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.