باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مهدی طغیانی گفت: در سال ۱۴۰۱ برای بهبودی وضعیت حمل و نقل عمومی بودجه در نظر گرفته نشده است و فقط یک درصد ارزشافزوده، به سهم دهداریها و شهرداریها اضافه شده و دولت معتقد است این یک درصد افزایش سهم برای بهبود وضعیت حمل و نقل کافی است.
به گفته او، چون اصفهان یک کلانشهر پر تردد است و با آلودگی هوا مواجه است، سعی داریم تا یک ردیف بودجه برای بهتر شدن این وضعیت را برای اصفهان قرار دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز معتقد است سالهای قبل که هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود، دولت ۸۷.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را پرداخت میکرد، اما این کمک به مرور کاهش یافت و اکنون که قیمت اتوبوس به حدود ۶ میلیارد تومان رسیده، کمک دولت هم حذف شده است.
محمد نورصالحی گفت: این امر سبب میشود شهرداریها فشارمضاعفی بر مردم وارد کنند یا اینکه از خرید اتوبوس صرف نظر کنیم که نتیجه آن تشدید آلودگی هوا خواهد شد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان ۱۷ آبان ۱۴۰۰ گفته بود: از مجموع ۴۰ هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان حمل ونقل باری و مسافری استان، ۳۷ درصد فرسوده و نیازمند بهسازی هستند.
انتهای پیام/ص