معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان دارای نخبگان فنی و مهندسی است و صادر کردن خدمات این حوزه به کشور‌های همسایه یک مزیت اقتصادی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- امیررضا نقش گفت:استقرار ذوب‌آهن در اصفهان سبب شده تااستان از نظر آموزش نیرو‌های فنی در کشور پیشتاز باشد و از این منظر زمینه و امکان صادر کردن خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه را دارد.

او می‌گوید بیش از یک هزار و ۵۰۰ مجوز صنعتی داستان اصفهان صادرشده است که ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل افزایش قیمت ارز و مشکلاتی که تحریم برجای گذاشت و واردات تجهیزات صنعتی را به مشکل انداخت موفق به تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های صنعتی در اصفهان نشدیم واگر راه اندازی شود باعث اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌شود.

در جلسات رفع موانع تولید استان، عمده مشکلات واحد‌ها با بانک‌ها، سخت‌گیری آن‌ها در تخصیص تسهیلات یا برخورد‌های سخت‌گیرانه بود که در این راستا با تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنایع موافقت شد.

توریسم سلامت در استان اصفهان جای کار دارد و لازم است که همچون استان فارس در این عرصه ورود جدی داشته باشیم.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان اگرچه فولاد صنعت اصلی اصفهان است، اما مخاطرات زیست‌محیطی و آلودگی هوا و آب باعث شد که بیش از این نتوان در عرصه صنعت فولادی قدم برداشت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.