اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد برای روز‌های جمعه تا دوشنبه آینده، ناپایداری جوی را عاملی برای اختلال در تردد در محور‌های مواصلاتی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -  ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  گفت: هشدار هواشناسی سطح زرد در استان با توجه به فعالیت سامانه بارشی است که از اوایل روز جمعه بیست و چهارم دی ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد.

 نوع مخاطره سامانه ناپایدار جوی از نوع بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید، و کاهش نسبی دمای هوا همراه است.

بارش پراکنده باران طی جمعه و شنبه در برخی نقاط، رگبار گاهی رعدوبرق در برخی نقاط به ویژه در نیمه شرقی بارش باران و برف و مه آلودگی از جمعه تا دوشنبه در ارتفاعات و نواحی شمالی، دور از انتظار نیست.

 وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی احتمال کولاک برف در ارتفاعات و نواحی شمالی طی شنبه و کاهش نسبی دمای هوا در تمام نقاط استان در اثر این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

مهدیشهر، شهمیرزاد، رضوان، ارتفاعات دامغان و شاهرود بیشترین تغییر آب و هوایی را در پیش دارند.

 امکان اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش برف و احتمال کولاک و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، و احتمال جاری شدن رواناب به ویژه در نواحی شرقی و جنوبی، مهمترین مخاطرات روز‌های آینده است.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان است.

شهمیرزاد و رضوان در روز‌های آینده دمای پنج درجه سانتیگراد زیرصفر را در پیش دارند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار