رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:پلیس راهور مالکان خودرو‌های دارای چراغ غیراستاندارد و تزیینی را اعمال قانون می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:استفاده از چراغ‌هایی از جمله زنون در وسیله نقلیه موجب محدود شدن دید رانندگان وسایل نقلیه عبوری شده همچنین احتمال بروز سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد.

او گفت:ماموران پلیس راهور با توجه به اجرای طرح برخورد با خودرو‌های دارای چراغ‌های نامتعارف و غیراستاندارد، مالکان این قبیل خودرو‌ها (دارای چراغ زنون، رنگارنگ، پروژکتور و تزیینی) را جریمه می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: چراغ‌های معمولی از استاندارد‌های خاصی از جمله ارتفاع، میزان روشنایی و شعاع پراکنش نور برخوردار بوده، اما چراغ زنون تابش نور خودرو را متمرکز کرده و نور آن موجب آزار و اذیت رانندگان عبوری و محدودیت دید آن‌ها می‌شود.

به گفته سرهنگ فرخ جمالی برخی از رانندگان وانت نیز اقدام به نصب چراغ‌هایی با نور بسیار قوی در سپر عقب خودرو کرده و با گرفتن ترمز این چراغ روشن و سبب محدودیت دید راننده خودروی عقب وسیله نقلیه می‌شود.

اوگفت:استفاده از چراغ‌های پلیسی قرمز و آبی در داخل وسیله نقلیه تخلف است و این اقدام رانندگان جرم تلقی شده و مجازات سختی برای آن پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: نصب برخی از چراغ‌های تزیینی روی خودرو نیز ممنوعیت دارد و ماموران در صورت مواجهه با خودرو‌های دارای چراغ زنون، رنگارنگ، پروژکتور و تزیینی علاوه بر اعمال قانون، راننده را مکلف به رفع نقص در محل می‌کنند.

جمالی گفت: نصب پروژکتور بر روی خودرو‌های آفرود نیزاز نظر قانون تخلف محسوب می‌شود و در صورت مواجهه با این قبیل خودرو‌ها ضمن اعمال قانون راننده خودرو نیز توقیف می‌شود.

به گفته او دارندگان خودروی آفرود تنها در مناطق خارج از محدوده شهری از جمله هنگام تردد در مناطق کوهستان مجاز به استفاده از پروژکتور هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.