مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بارش‌های اخیر دی ماه، سیستان و بلوچستان را از قعر جدول درصد تامین بارش سال زراعی امسال در کشور به رتبه هشتم رساند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حیدری گفت: فعالیت   سامانه‌های بارشی که در نیمه نخست اولین ماه زمستان بوده، سیستان و بلوچستان را هشتمین استان در جدول درصد تامین بارش سال زراعی جاری قرار داده است.

او می گوید: در رتبه بندی درصد تامین بارش سال زراعی در سال گذشته استان سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود بارش‌ها رتبه آخر را در میان استان‌های کشور دارا بود که هم اکنون با بارش‌هایی که در دیماه رخ داده، استان به رتبه هشتم این جدول صعود کرده است.

او  گفت: میزان بارشی که استان سیستان و بلوچستان در دیماه دریافت کرده، معادل کل بارندگی سال زراعی گذشته بوده است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان میزان بارش در ماه دی را ۷ برابر میزان بارش در سال زراعی  امسال  عنوان کرد و گفت: تا قبل از شروع فعالیت این سامانه‌ها در دیماه، میزان بارش در سال زراعی جاری تنها ۴.۴ میلی متر بوده که با آغاز سامانه‌های بارشی اخیر این مقدار مجموعا به ۳۵.۶ میلی متر رسیده است.

او  در مورد تقویت منابع آبی استان و کاهش اثرات خشکسالی به واسطه بارندگی‌های اخیر گفت و از بارندگی درهفته آینده در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار