معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون ۱۶.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان چهارمحال و بختیاری دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به درصد واکسیناسیون انجام شده و ابتلای تعداد قابل توجهی از جمعیت استان به بیماری کرونا، پیش بینی می‌شود در صورت تداوم رعایت دستورالعمل‌ها و پوشش کامل واکسیناسیون و غالب نشدن سویه‌ای جدید از کرونا، با پیک شدید دیگری مواجه نشویم.

در صورت تداوم روند کاهشی تعداد موارد ابتلا به کرونا تا پایان هفته جاری، می‌توان به نزولی شدن روند بیماری در استان امیدوار بود.


بیشتر بخوانید


امکان انجام آزمایشات تشخیصی سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است، تاکنون ۱۲۰ کیت تشخیص سویه امیکرون در اختیار استان قرار گرفته که از این تعداد، ۶۸ مورد برای تشخیص موارد مشکوک مورد استفاده قرار گرفته است.

هم اکنون واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۱۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی استان در حال انجام است و حدود ۵۰ درصد این مراکز در دو شیف به مراجعین خدمت ارائه می‌کنند.

با راه اندازی ۲ مرکز تجمیعی جدید تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان از ۱۴ پایگاه به ۱۶ پایگاه افزایش یافت.

به گفته جزایری، درصد واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در استان ۹۲ درصد و درصد دریافت کنندگان دز دوم واکسن در این گروه سنی ۷۸.۲ درصد است.

تاکنون ۱۶.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان چهارمحال و بختیاری دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وضعیت تمامی شهرستان‌های استان بجز شهرستان بروجن آبی است و با مجموع مداخلات صورت گرفته، به نظر می‌رسد تا پایان هفته، این شهرستان نیز از وضعیت زرد خارج شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار