وزارت کشور انگلیس برای مبارزه با نفرت پراکنی اینترنتی در فوتبال مجازات سنگینی در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت کشور انگلیس لایحه‌ای را آماده کرده است که بر اساس آن افرادی که در اینترنت اقدام به نفرت پراکنی علیه بازیکنان می کنند، بین ۳ تا ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌های فوتبال محروم می‌شوند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که بازیکنان سیاهپوست فوتبال انگلیس پس از فینال یورو ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفتند و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، متعهد شد که تدابیر شدیدتری علیه خاطیان اتخاذ کند.

«پریتی پاتل» وزیر کشور  انگلیس در حال ارائه لایحه‌ای است که محرومیت‌های فعلی برای افرادی که در فضای واقعی اقدام به خشونت، شورش و سردادن شعار‌های نژادپرستانه می‌کنند را به موضوع نفرت پراکنی اینترنتی نیز تسری دهد. انتظار می‌رود قانون جدید به شکل اصلاحیه‌ای در لایحه پلیس، جرایم، احکام و دادگاه‌ها باشد و در ابتدای سال ارائه شود.

آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ حکم ممنوعیت از ورود به ورزشگاه‌ها در انگلیس و ولز صادر شده است.

سر باز زدن از حکم ممنوعیت ورود به ورزشگاه‌ها جرم است و مجازات آن تا ۶ ماه حبس، جزای نقدی نامحدود و یا هر ۲ مجازات است.

فینال یورو ۲۰۲۰ که در آن تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس به مصاف هم رفتند، جولای ۲۰۲۱ در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد و با پیروزی تیم ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید. پس از این بازی، مارکوس راشفورد، بوکایو ساکا و جیدون سانچو بازیکنان سیاه پوست انگلیس که ضربات پنالتی را از دست دادند، در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار