دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق به دریافت نشان تجاری با نام «شط گیلون» برای فعالیت‌ها و محصولات تولیدی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - رشید ریاحی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دفتر ارتباط با صنعت، دایره حقوقی و مرکز رشد واحد‌های فناور، این دانشگاه موفق به دریافت نشان تجاری برای فعالیت‌های تولیدی خود شد.

«شط گیلون» نام یکی از مناطق قدیمی شهرکرد است که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده و دربرگیرنده شاخه‌های مورد نیاز پایلوت‌های نیمه صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است.

در این دانشگاه مزرعه تولید گیاهان دارویی، کارگاه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، پایلوت اسانس‌گیری، پایلوت تولید شوری و ترشیجات، پایلوت فرآوری شیر و کارگاه تولید گز وجود دارد که با دراختیارگرفتن برند شط گیلون، این دانشگاه می‌تواند محصولات با کیفیت تولیدی را به بازار مصرف عرضه کند.


بیشتر بخوانید


سال ۹۸۵ قمری (اواخر دوران سلطنت شاه طهماسب اول) شورش دهقانی در گیلان ایجاد شد و بعد از یک سال و نیم که موقعیت گیلان را در دست گرفته بودند، شکست خوردند و تعدادی از سران شورش توسط حاکم وقت به قریه دشت ده واقع در جنوب غربی شهرکرد تبعید شدند.

بعد از استقرار تبعیدیان در قلعه دشت ده، مرغ‌زار همجوار قلعه به‌دلیل شباهت با شط لاهیجان به شط گیلان یا شط گیلون نامگذاری شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار