امسال ۵۲ فقره آتش سوزی در استان قزوین به ثبت رسیده است که نبود راه‌ مناسب باعث شده این آتش سوزی‌ها خسارت‌ زیادی بر چای بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - امسال ۵۲ فقره حریق در استان ثبت شده است و در آتش سوزی‌های رخ داده ۲۴۲ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و باغ‌ها و مزارع به خاکستر تبدیل شده که سهم مراتع و جنگل ها، ۲۱۷ هکتاره بوده است.

خسارت این آتش سوزی‌ها هم ۱۱ میلیارد تومان بوده است.از ۵۲ حریق هم ۳۸ فقره، سهم شهرستان قزوین و بیشترین آتش سوزی‌ها در این شهرستان مربوط به طارم سفلی است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی در این باره گفت: نبود راه ارتباطی مناسب در کنار کمبود نیرو، باعث شده است کوچک‌ترین آتش سوزی، بخش زیادی از مراتع و باغ‌ها را بسوزاند.

محمدی افزود: امسال بیشترین آتش سوزی مربوط به الموت و طارم سفلی است چراکه این مناطق صعب العبور هستند و اعزام نیرو، خودرو و امکانات به آن مناطق با سختی امکان پذیر است.

دو جاده در شرق و غرب طارم وجود دارد که هم طولانی و هم کوهستانی است؛ و امکان ارسال تجهیزات اطفای حریق مقدور نیست.

یک راه میانبر ۱۵ کیلومتری است ، مسیری که اهالی با کمک خیران احداث کردن و اگر تکمیل شود، خاموش کردن حریق‌ها به درازا نمی‌کشد.

غلامپور رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ مطالعاتی برای این راه روستایی انجام، اما به دلیل ملاحظات زیست محیطی این طرح متوقف شد.

غلامپور افزود: همچنین از سال ۹۹ تا به امروز هم برای این طرح هیچ گونه اعتباری اختصاص نیافته است که در صورت اختصاص اعتبار آماده اجرای ان هستیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست هم گفت: یک راه دسترسی برای مواقع بحرانی در این مناطق موجود است.

مظفری افزود: احداث جاده جدید خسارت‌هایی را به منابع طبیعی از جمله از بین بردن پوشش گیاهی و فرسایش وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: با این وجود در صورت ارائه پیوست زیست محیطی با اجرای این طرح موافقت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار