جدایی طلبان کامرونی با یورش به شهر میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا یک سرباز و چند غیر نظامی را به کام مرگ فرستادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گزارش رویترز شورشیان جدایی طلب کامرون روز چهارشنبه یک سرباز را در جریان حمله به شهر بوئا (میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا) در غرب این کشور کشتند.

این سرباز در جریان تبادل آتش میان شورشیان و ارتش کامرون در داخل شهر، با انفجار یک بمب دست ساز کشته شد.

مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا روز یکشنبه در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی آغاز شد، به‌ویژه در مناطق غربی که در آن شورشیان جدایی‌طلب برای ایجاد یک کشور مستقل به نام آمبازونیا از سال ۲۰۱۷ حملات مرگباری را علیه غیرنظامیان و ارتش انجام داده‌اند.

مالی، گامبیا، تونس و موریتانی از گروه F همگی در بوئا در منطقه جنوب غربی مستقر هستند، جایی که درگیری‌های زیادی بین ارتش و شورشیان رخ داده است.

هدف از این حملات این بود که در روند برگزاری ۲ بازی از گروه F که قرار بود روز چهارشنبه در شهر ساحلی لیمبه در جنوب بوئا برگزار شود، اختلال ایجاد شود.

آکم کلوین انکواین، یک وکیل حقوق بشر مستقر در بوئا، از کشته شدن یک راننده تاکسی و یک مسافر در جریان تیراندازی در نزدیکی بازار مرکزی شهر خبر داد.

علاوه بر این، هنری کمند، یک سناتور برجسته محلی، روز سه‌شنبه توسط مهاجمان ناشناس در بامندا، به ضرب گلوله کشته شد.

اولین بازی گروه F بین مالی و تونس روز چهارشنبه با برتری یک - صفر به پایان رسید و دیدار گامبیا و موریتانی طبق برنامه برگزار شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار