استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی پس از دیدار با شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور و ایمیدرو منعقد شده، استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان در قالب طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در کشور تعریف شده است.

او می گوید:  در فاز نخست اجرای این طرح، ژئوفیزیک هوایی در پهنه ۱۵ هزار کیلومترمربع تا ۳۵ هزار کیلومترمربع اجرا می‌شود.

به گفته استاندار  امیدواریم بر اساس این طرح، اکتشافات عناصر و ظرفیت‌های معدنی استان اضافه شود و سیستان و بلوچستان به رتبه‌های یک تا سه بین استان‌های معدنی کشور ارتقا یابد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز  گفت:  به دنبال اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی که در خراسان جنوبی اجرا شد، به نتایج چشمگیری رسیدیم و بنا را بر این گذاشتیم که طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی را به عنوان طرح تحول در سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان اجرا کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی گفت: بر اساس این طرح در حدود ۳۵ هزار کیلومترمربع به صورت همزمان بالغ بر ۲۰۰ لایه زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی اکتشاف می‌شود. حدود ۱۵ هزار کیلومترمربع ژئوفیزیک هوایی تا پایان سال انجام خواهد شد و ادامه کار ژئوفیزیک تا ۳۵ هزار کیلومترمربع در سال آینده اجرایی می‌شود.

به گفته شهیدی   برای اجرای این طرح ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر متخصص زمین‌شناسی از سراسر کشور در این استان متمرکز خواهند شد و امیدواریم به دنبال اکتشافات، هم اکتشافات سطحی و هم به دنبال نتایج ژئوفیزیک هوایی که اکتشاف در عمق است بتوانیم به نتایج بسیار گران‌بهایی در استان سیستان و بلوچستان دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.