اعضای یک باند کلاهبرداری که با پیام‌های فریب دهنده برنده شدن در قرعه کشی، سوژه‌های خود را شکار می‌کردند دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - اعضای یک باند کلاهبرداری که با ارسال پیام‌های فریب دهنده با مضامین برنده شدن در قرعه کشی، سوژه‌های خود را پای دستگاه‌های کارتخوان کشانده و با شگردی خاص از آنان کلاهبرداری می‌کردند، در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ کارآگاه کامیار چهری با اعلام گزارش‌هایی از کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب تعدادی از شهروندان اراکی، بررسی موضوع از سوی تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی آغاز شد.

در تحقیقات مقدماتی انجام شده از مالباختگان مشخص شد که تمامی آنان پیام‌هایی تحت عنوان برنده شدن در مسابقه رادیویی، خوش حسابی به دلیل پرداخت به موقع قبض و یا برنده یکی از اپراتور‌های همراه را دریافت کرده اند.

با وجود توصیه‌های مکرر پلیس در خصوص نادیده گرفتن این گونه پیام ها،‌ی فردی ناشناس که خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی می‌کرده، در تماس تلفن برای دریافت جایزه فرد را به پای خودپرداز مراجعه می‌کشانده و از حساب بانکی شان به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

در مراحل تخصصی پلیس سرنخ‌هایی از اعضای یک باند کلاهبرداری که در یکی از استان‌های همجوار سکونت داشتند، در این کلاهبرداری‌ها به دست آمد و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، برنامه ریزی عملیاتی دستگیری آنان آغاز شد.

۳ نفر از اعضاء این باند کلاهبرداری در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند و تا کنون اعضای این باند به ۱۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف کرده اند که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضائی ارسال و در حال پیگیری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار