نخست وزیر انگلیس به خاطر حضور در یک مهمانی در بحبوحه‌ی قرنطینه سراسری در این کشور عذرخواهی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حضور جانسون در یک گردهمایی در ۲۰ می ۲۰۲۰، زمانی که انگلیسی‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی از تجمع منع شده بودند، موجی از انتقادات را برانگیخت و نخست وزیر این کشور را مجبور به عذرخواهی کرد.

به گفته سی ان ان، بوریس جانسون از رد گزارش‌ها مبنی بر حضور او و همسرش در این مراسم خودداری کرده بود. او گفت که بیشتر از این اظهار نظر نخواهد کرد، زیرا تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. رهبر اپوزیسیون انگلیس بهانه نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه «نمی‌دانست در یک مهمانی حضور دارد» را مضحک و توهین آمیز عنوان کرد.

دوشنبه شب، اعلام شد که مارتین رینولدز، منشی جانسون به بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان داونینگ استریت دعوت نامه ارسال کرده بود تا ۲۰ مه به باغ شماره ۱۰ بیایند. به گزارش سی ان ان، به مهمانان گفته شده که نوشیدنی‌های خود را بیاورند و از آب و هوای دلپذیر داونینگ استریت نهایت استفاده را ببرند.

حضور سیاستمدارن انگلیسی در این مهمانی زمانی رخ داد که انگلیس در یک قرنطینه سراسری برای مبارزه با شیوع کرونا قرار داشت. در آن زمان، انگلیسی‌ها از ملاقات با بیش از یک نفر در خارج از منزل منع شده بودند و در صورت نقض قانون، با مجازات روبرو می‌شدند. طبق دستورالعمل‌های رسمی، جلسات حضوری در آن زمان نیز فقط در صورتی که «کاملاً ضروری» تشخیص داده می‌شد، اجازه برگزاری داشت.

در واکنش به این اتفاق، رهبر محافظه‌کاران اسکاتلند گفت: اگر معلوم شود جانسون در این مهمانی شرکت کرده است، باید استعفا دهد.

قبل از کریسمس، داستان‌هایی از مهمانی‌های متعدد در داونینگ استریت در زمان قرنطینه انگلیس منتشر شد. این اتفاقات بر رتبه جانسون در نظرسنجی‌ها تأثیر گذاشت؛ به نحوی که اکثریت شهروندان این کشور معتقدند که اگر جانسون در این جشن شرکت کرده باشد باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار