امام‌ جمعه چرداول با اشاره به رشادت‌های مردم ایل بزرگ خزل در دوران جنگ تحمیلی گفت: عملیات میمک فتح الفتوح عملیات‌های دوران جنگ تحمیلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -حجت الاسلام والمسلمین احمد امرایی در جمع مردم آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول گفت: دلاوری‌های مردمان ولایتمدار ایل خزل برگ زرینی از تاریخ دوران هشت دفاع مقدس است که باید این سند افتخار را به نسل‌های حاضر و آیندگان انتقال داد تا عظمت و دستاورد‌های این مردمان در دفاع از کیان و خاک کشور فراموش نشود.

او گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی و حمله حزب بعث به خاک کشورمان و در شرایطی که کشورمان فاقد هرگونه تجهیزات حتی ابتدایی نظامی بود، مردمان فاتح ارتفاعات میمک به کمک ارتش قهرمان و با استفاده از اطلاعات و ارایه عملیات شخصی حادثه‌ای ماندگار در تاریخ دفاع مقدس ثبت کردند.

امام‌جمعه چرداول گفت: مردم با غیرت دینی و ملی این دیار، در شکاف دره‌ها و شیار‌های میمک حضور یافتند و فرزندان ایل خزل با خون خودشان پیمان اخوت با ارتش بستند و دشمن را در عملیات ذوالفقار شکست دادند.

حجت الاسلام امرایی گفت: زنان این دیار هم نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از مردان مرد عشایر در عملیات فتح میمک داشتند و این افتخاری بزرگ است که عملیات فتح میمک، فتح الباب پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.