با حضور مدیرکل صداو سیما مرکز کرمان و دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان ازخبرنگاران شر‌کت کننده در پویش، همه خادم الرضاییم تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سعید کاظمی پور رئیس کانون خدمت‌های رضوی استان کرمان گفت: بیش از یک سال است که درخصوص فعال شدن کانون‌های خدمت رضوی مشغول به فعالیت هستیم و در این خصوص همه خادمیاران در عرصه‌های مختلف یاری دهنده ما بوده اند.

او می‌گوید: پارسال تصمیم گرفتیم با راه اندازی پویش فرهنگ رضوی برای خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات آنان، قدمی موثر برداریم و خدا را شاکریم که با نیت‌های خیر، این امر محقق شد.

به گفته کاظمی پور، استان کرمان ۱۹ کانون تخصصی رضوی دارد که متشکل از خادمیاران، یاوران رضوی وهمچنین عموم مردم بوده و در زمینه تخصص وعلاقه خود مشغول به خدمت رسانی هستند.

او گفت: یکی از مواردی که برای ما حائز اهمیت بوده که در خصوص کمک به مردم یک هم افزایی وهماهنگی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی خیریه‌ها و... داشته باشیم که خدمتی خالصانه بدون داشتن حواشی به دست نیازمند واقعی برسد و دراین باره جلسات گوناگونی با ادرات وسازمان‌ها انجام شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان با اشاره به افتتاح سامانه سلامت از سوی تولیت آستان قدس گفت: کانون سلامت و خدمت رسانی به بیماران نیازمند، از شنبه این این سامانه رسما آغاز به کار می‌کند تا بتوانیم با رفع دغدغه‌های نیازمندان برای برطرف شدن مشکلات درمانی بدون داشتن سقف درمان، از خدمات سرپایی تا بستری درمراکز دولتی انجام خواهد شد.

او همچنین، از تنظیم تفاهمنامه با ستاد دیه استان برای کمک به زندانیان غیر عمد، خبر داد و گفته: پیگیر هستیم که این فرهنگ نیز گسترش یابد و مردم از این امر خداپسندانه مطلع شده و خیران بیشتری دراین زمینه یاری دهنده باشند تا با هدفی مشخص و تاثی پذیری از راه ومنش امام مهربانی ها، امام رضا (ع) قدم‌های مهمی برداریم.

احمدی مسئول امور فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساختار این کانون‌ها گفت: این ساختار به بخش‌های اجرایی و فکری تقسیم می‌شود و هدف از برگزاری این نشست، برگزاری اولین شورای عالی اندیشه ورزی با اعطای حکم به مدیر کل صداو سیما به عنوان رئیس شورا در کانون فضای مجازی ورسانه می‌باشد.

به گفته مسئول امور فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان، این جلسات بایستی از این به بعد هرماه، یکی دونوبت تشکیل شود و درخصوص انجام کار‌های کانون‌های خدمت رضوی وزیرساخت‌های آنان، مسیر راه را در این شورای اندیشه ورزی مشخص کرد.

احمدی با اشاره به وجود ۸ هزار خادمیار در استان کرمان، گفت: در استان کرمان علاوه بر ۱۹ کانون تخصصی، عمده فعالیت به جامعه محروم در محلات و بصورت مسجدمحوری است پیرو فرموده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با توجه به مساجد و امام جماعت، ما هم برای تسهیل به این خدمات، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

همچنین، احمد علیرمضانی مدیر کل صدا وسیما استان کرمان با عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع) گفت: خدمت به پیشگاه امام رضا (ع) باعث افتخار است که در پناه نام ایشان، به نیازمندان خدمت رسانی کرد.

به گفته مدیر کل صدا وسیما مرکز کرمان، هر قدم که در راه ائمه اطهار برداریم بدون شک، خیر وبرکت فراوانی در کار وزندگی خواهیم دید که این نیز از آثار خالصانه عمل کردن، است.

او نیز در این نشست قول مساعدت درخصوص همکاری بیشتر با کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان داد و گفت: هر اطلاعاتی که راجع به خدمات امام رضایی و برای ترویج و گسترش فرهنگ رضوی باشد، در صدا وسیما انجام خواهد شد.

حامد شجاعی مسئول کانون خادمان رسانه‌ای امام رضا (ع) استان کرمان با اشاره به پویش اعتکاف رسانه‌های رضوی استان کرمان در دهه آخر ماه صفر گفت: این پویش از سوی کانون خادمان رسانه‌ای امام رضا علیه السلام دراستان کرمان با هدف انعکاس و ترویج فرهنگ رضوی از طریق رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی از اربعین تا شام شهادت حضرت رضا علیه السلام برگزارشد.

به گفته شجاعی، در این خصوص، بیش از ۱۰۰۰ اثر تولیدی در قالب خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه، عکس، پوستر، پادکست، موشن گرافیک به دبیرخانه پویش ارسال شد که آثار ارسالی پس از ارزیابی از سوی هیئت داوران، بیست نفر از اصحاب رسانه حائز رتبه برتر شدند.

گفتنی است دراین مراسم اعضای هیئت اندیشه ورز کانون خادمان رسانه‌ای امام رضا انتخاب و احمدعلیرمضانی مدیرکل صداوسیما به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز رسانه انتخاب و از خادمین رسانه‌ای و خبرنگاران استان که در پویش (همه خادم الرضاییم) مشارکت کردند تقدیر شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار