وزارت زراعت گفت گندم های اهدایی توسط وزارت دفاع توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته‌است که روند انتقال 21هزار و 559تن گندم برای توزیع به ولایات آغاز شده‌است. 

به نقل از رسا نه ها وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  طالبان گزارش داد که قرار است این مقدار گندم از سوی وزارت دفاع به ولایات کشور منتقل می‌گردد.

پیش‌تر مقامات وزارت زراعت طالبان گفته‌بودند که حکومت اخیرا 18 تن گندم از پاکستان دریافت کرده و قرار است پاکستان 37 تن دیگر را نیز در اختیار افغانستان قرار دهد. به گفته این مقامات، طالبان برای دریافت 55 تن گندم کمکی با هندوستان هم در حال گفتگو است.

وزارت زراعت مشخص نکرده که این 21 هزار و 559تن گندم به عنوان کمک مستقیم بشردوستانه به مردم توزیع می‌شود یا موارد دیگر. 

مقامات طالبان به تازگی اعلام کرده‌اند که معاش هزاران کارمند دولتی را با گندم اهدایی کشورهای خارجی پرداخت می‌کنند.

فضل‌باری فضلی، معین اداری و مالی وزارت زراعت طالبان گفته‌است که این برنامه در کابل و سایر ولایات گسترش می‌یابد.

فضل‌باری فضلی گفت ما برنامه‌های زیادی برای برنامه غذا در برابر کار داریم.

رویترز گفته‌است که این برنامه در حال گسترش بر معمای فزاینده‌ای که دولت طالبان با آن مواجه است، تأکید می‌کند؛ زیرا پول نقد در کشور رو به اتمام است و می‌تواند سؤالاتی را در میان کمک‌کنندگان در مورد استفاده از کمک‌های بشردوستانه برای مقاصد دولتی ایجاد کند، در حالی که محدودیت‌های شدید برای جریان‌های مالی به کشور باقی مانده‌است.

تحریم‌های بین‌المللی بر اعضای طالبان، مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی و کاهش ناگهانی کمک‌های جهانی، دولت طالبان را با محدودیت های مالی و بحران اقتصادی روزافزون مواجه کرده‌است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار